Afif yang menjaga pintu masuk sekolah pada pagi itu tersenyum bila ternampak wajah Mikayla yang baru masuk ke dalam kawasan sekolah.
Tapi, Mikayla hanya membalas dengan wajah tanpa perasaan dan terus berjalan masuk.
Dia palau aku weh! Dah kenapa perempuan tu?
"Mika!"
Tangan Mikayla yang baru hendak masuk ke kelas itu ditarik oleh Afif.
Mikayla menoleh malas.
"Awak nak apa?"
"Awak okey ke ni? Awak kenapa?"
"No, I'm not okay!"
Afif pelik.
"Kenapa?"
"You're liar!"
"Hah? Wait, liar? Apa yang saya tipu?"
Mikayla tersenyum nipis.
"Awak jangan ingat saya tak tahu siapa awak, siapa Thunder sebenarnya!"
"Awak cakap apa ni?'
"Afif, tolong la jangan pura-pura lagi. Saya dah tahu siapa Thunder kat luar sekolah. I already know who you are!"
Afif terkaku. Macam mana dia tahu?
"So, who am I?"
"You're thugs!"
"No, I'm not!"
"How can I trust you?"
"Awak kena percaya saya. Mika, dengar ni. Saya bukan apa yang awak fikir. Saya bukan gengster, Thunder bukan gengster."
Mikayla menggeleng-geleng.
"Kalau awak bagitahu saya dari awal lagi pasal awak dengan Thunder, mungkin saya akan percaya awak, Afif. Tapi, tak sekarang. Saya tak percaya awak!"
Mikayla terus masuk ke dalam kelas nya yang hanya sejengkal di depan.
Afif lepas nafas dalam sebelum masuk ke kelas sebelah. Dia perlukan penjelasan. Dan itu cuma Afieya yang mampu bagi. Afif berjalan terus ke tempat Afieya dan duduk di sisi gadis itu.
Afieya terpaku melihat kehadiran lelaki itu. Habis la aku, mesti dia dah tahu rahsia dia dah terbongkar.
"Kau tahu kan, kenapa aku datang?" Soal Afif tanpa memandang wajah Afieya.
"Tak, kenapa?" Afieya berpura-pura.
"Kau ke yang bagitahu Mika?"
"Bagitahu apa?" Afieya masih terus berpura-pura.
Afif terus mengalihkan pandangan nya ke arah gadis di sisinya itu.
"Fie, dia dah tahu la!"
Afieya terdiam. Rasa serba salah.
"Siapa lagi yang bagitahu dia kalau bukan kau? Kau je yang rapat dengan dia!"
"Ya, memang aku yang bagitahu dia, Fif."
Afif tersenyum nipis.
"Fif, sebenarnya hari tu dia sendiri nampak kau dengan Zaqif tengah gaduh dengan Nightmare. Aku dah tak boleh nak sorokkan apa-apa lagi dari dia. Dia dah mula syak aku. Sorry, Fif!"
"Thanks!"
"Hah?"
"Thanks sebab jujur dengan dia. It's happened, Fie. Sorry, aku dah buat kau terpaksa tipu dia. Aku takkan minta apa-apa lagi dari kau."
KAMU SEDANG MEMBACA
Riverhawks High School
Teen FictionMikayla Azwa, pelajar yang baru saja berpindah masuk ke sekolah itu pada sesi persekolahan yang baru. Sangat tidak suka dengan namanya pergaduhan atau seumpama gengster. Afif Firdaus, si ketua pelajar yang di luar sebenarnya kaki gaduh dan mempunyai...