Sesi persekolahan baru bermula. Para pelajar sudah kembali ke sekolah setelah hampir sebulan bercuti.
Mikayla Azwa melangkah masuk ke tempat baru yang sangat asing baginya itu. Hari itu merupakan hari pertama dia di sekolah itu. Dia melihat kiri dan kanan. Para pelajar di sekolah itu sangat la bergaya semuanya. International school kan? Tak hairan la, mesti semua anak orang kaya.
Belum apa-apa lagi, dia sudah di langgar dari belakang oleh seseorang. Dia pantas menoleh. Matanya berlaga dengan mata orang yang melanggar nya tadi. Seorang lelaki. Mereka saling berpandangan.
"Sorry!" Ucap lelaki itu.
Mikayla terpaku melihat wajah lelaki itu. Weh, handsome gila mamat ni!
"Awak okey ke?" Soal lelaki itu pelik.
Mikayla tersentak. Pantas dia geleng kepala perlahan.
"Ya, tak apa. Saya okey."
Lelaki itu angguk dan terus berlalu. Mikayla tercengang. That's it?
"Hai!" Tegur seseorang.
Mikayla menoleh ke arah suara itu.
"New student?" Soal seorang pelajar perempuan dengan senyuman.
"Yes!" Jawab Mikayla. Asal macam familiar muka dia ni?
"Mika's right?"
Mikayla bertambah pelik.
"You know me?"
"Mika, it's me. Fie!"
Mikayla baru tersedar setelah melihat lama-lama wajah kawan lamanya itu.
"Ya Allah. Kau ke, Fie? Patut la macam kenal je. Aku hampir tak cam muka kau." Ucap Mikayla.
"Tu la kau, lama sangat kat Vancouver tu. Bukan reti nak balik." Ujar Afieya Azzara.
"Bukannya sengaja. Aku ikut family aku kut. Eh, kau kelas mana?"
"Ixora!"
"Alo... Kita tak sama kelas la macam tu." Ujar Mikayla.
"Kau kelas mana?"
"Clover!"
Afieya angguk.
"Sebelah-sebelah je pun kelas kita."
"Tapi, tetap tak satu kelas. Aku dah la budak baru dalam sekolah ni. Mesti susah nak dapat kawan."
"Ala kau, acah. Dah jom la masuk kelas."
Mereka beriringan berjalan menuju ke kelas. Mereka terpisah bila sudah tiba di depan kelas Clover dan Ixora.
"Ini kelas kau, masuk la." Ujar Afieya.
"Rehat nanti kau tunggu aku tahu?"
"Iya, dah masuk."
Mikayla masuk ke dalam kelas Clover. Dia sedikit pelik dengan cara susunan duduk di dalam kelas itu. Weh, memang kena duduk lelaki perempuan ke? Rasa tengok kelas sebelah tadi macam tak.
"Budak baru."
Mikayla toleh ke arah suara itu.
"Duduk la dekat meja tu. Meja tu dah tak ada orang. Dah pindah." Ujar seorang lelaki.
Mikayla hanya angguk. Dia duduk di meja kosong itu. Kelas sedikit kecoh bila seorang lelaki masuk. Dah kenapa dengan semua orang ni? Famous sangat ke mamat tu nak jerit-jerit bagai?
Lelaki itu berjalan ke arah Mikayla. Terus Mikayla lihat meja sebelahnya. Sebelah ni tempat duduk dia ke? Yes, jangkaan Mikayla tepat sekali. Lelaki itu duduk di sebelahnya.
KAMU SEDANG MEMBACA
Riverhawks High School
Teen FictionMikayla Azwa, pelajar yang baru saja berpindah masuk ke sekolah itu pada sesi persekolahan yang baru. Sangat tidak suka dengan namanya pergaduhan atau seumpama gengster. Afif Firdaus, si ketua pelajar yang di luar sebenarnya kaki gaduh dan mempunyai...