"Saya..."
"Afif!"
Afif memejam matanya. Geram.
Ish, potong la!
Kedua mereka menoleh ke arah suara yang memanggil Afif tadi.
"Kenapa?"
"Naz, Fif. Naz... Dia... Dia..."
Afif tidak mengerti dengan apa yang cuba dikatakan oleh Faiq itu.
"Eh, kau cakap slow slow boleh tak?"
Faiq membetulkan nafasnya yang tunggang langgang tadi. Dia kembali bernafas secara normal.
"Naz mengamuk kat kantin!"
Terkejut keduanya mendengarkan itu.
"Cepat la, Fif!"
Tanpa banyak bicara, mereka segera kembali ke kantin. Di sana memang sudah kecoh. Cikgu-cikgu juga turut berada di situ. Cuba untuk menenang kan Naz yang sudah serupa orang sakit jiwa.
Afif telan liur melihat Naz yang sedang memegang pisau. Mana dia dapat pisau tu tak tahu la. Pisau lipat kut, takkan kat kantin pakai pisau lipat?
Afif! Sempat pulak kau nak cari kira mana dia dapat pisau tu?
Afif berbincang sesuatu dengan cikgu yang berada di situ. Mereka hanya angguk dengan kata-kata Afif lalu mereka mula beredar. Mereka letak sepenuh kepercayaan kepada Afif, si ketua pelajar.
"Naz!"
Naz berpusing memandang Afif. Dia tersenyum. Afif cuba mendekat.
"Naz, bagi aku pisau tu!"
Tersungging senyuman sinis di bibir Naz. Langkah Afif mati.
"No. I takkan bagi!"
"Naz, kau nak apa lagi hah?"
"I nak you!"
Afif mengenggam tangannya. Dia bengang. Apa yang perempuan ni tak faham ek? Bodoh la!
"Sharifah Nazirah binti Syed Mukhriz, kau ingat dengan kau ugut aku macam ni, aku akan balik pada kau ke? Come on, trick ni dah ada orang pakai la!"
Qeera yang turut berada di situ tayang senyuman sinis.
Yeah, that's me!
"You fikir I ugut you ke? No, Afif. I tak main-main, I'm serious. If you tak nak balik pada I right now, I akan kelar tangan I depan you!"
Terasa seperti darah dalam badan Afif berhenti mengalir. Dia jadi kaku serta merta.
Eh, baik kau bunuh jelah aku!
"Sekarang ni, you nak ke tak nak, you tetap kena balik pada I, Afif!"
"Kau nak apa lagi daripada aku? Tak cukup ke apa yang kau dah buat kat aku dulu?"
"I nak tebus kesalahan I. I menyesal tinggalkan you, Afif!"
"Kau tak payah nak tebus apa-apa dari aku la. Aku dah maafkan kau. Sekarang ni, tolong la jangan buat benda bodoh. Lepaskan pisau tu!"
Naz menggeleng. Dia masih berdegil.
"Naz. Weh, kau tahu kan apa yang kau buat ni takkan bagi effect apa pun kat Afif? Benda ni merugikan diri kau sendiri je." Ujar Fahim.
Semua mula fokus kepada Fahim pula.
"I don't care. Okay? I don't care, Fahim. What I want is Afif. I nak Afif balik pada I, Fahim." Balas Naz.
KAMU SEDANG MEMBACA
Riverhawks High School
Novela JuvenilMikayla Azwa, pelajar yang baru saja berpindah masuk ke sekolah itu pada sesi persekolahan yang baru. Sangat tidak suka dengan namanya pergaduhan atau seumpama gengster. Afif Firdaus, si ketua pelajar yang di luar sebenarnya kaki gaduh dan mempunyai...