PROLOG

373 26 0
                                    

Kringg!. Kedengaran jam lonceng berbunyi . Jarum jam menunjukkan pukul 2 petang dimana  tamat waktu sesi persekolahan .

       Seorang pelajar perempuan berpakaian lengkap sekolah menengah sedang duduk sambil membuat latihan bahasa malayu yang Cikgu beri sebentar tadi . Pelajar perempuan itu terkenal dengan sifat budi bahasanya . Namanya Maisarah ,seindah budi pekertinya.

       " Maisarah kau balik lambat kan? Aku nak balik dah ni. Kau tolong kunci pintu ea! " permintaan syazwan di muka pintu bilik darjah .

       " ha ! .  Nanti aku kunci ! " jawap Maisarah sambil menulis karangan bahasa melayu yang perlu dihantar besok pagi..

       " Maisarah kau ni tak reti penat ke?  Dari tadi hasyik hadap buku je .  Aku ingat,  kau temankan aku ni kau boleh la borak dengan aku . Ni tak .  Tak habis-habis buat kerja . Buat dekat rumah boleh kan ?" pertanyaan Zurin yang sedang berdiri di sebelah pintu  untuk menunggu myra dari perpustakaan yang tidak turun dari tadi..

       "Alah kau ni .  Aku buat homework awal ni pun sebab banyak  homework yang kita kene buat hari ni.  Kan senang dah siap awal-awal. " jawap Maisarah.

       " wie Maisarah!! Maisarah !! sini cepat. Crush kau  wie!!" kata zurin dengan reaksi mukanya yang terkejut dan menggelabah . Perasaan teruja Maisarah datang pada dirinya . 

Maisarah terus bergegas ke arah Zurin sambil berkata " mana?  Mana? " . Maisarah memandang seorang pelajar lelaki segak berpakaian seragam sekolah , tingginya 175cm, rambutnya seperti Fattah Amin  tambahan pula,  mata hazelnya membuatkan ramai jatuh hati padanya.  Walaupun sudah waktu balik,  pelajar lelaki itu tetap nampak segak . Nama pelajar lelaki itu ialah  Amsyar . Amsyar merupakan anak kepada Dato' Halim dan  Datin Haliza yang terkenal dengan sifat dermawannya. Dia tinggal bersama atoknya di kampung.

        " wie , aku masuk dululah Zurin.  nak kemas beg " kata maisarah selepas dia melihat crushnya sedang memandangnya.

        " eleh malu latu crush tengok dia . " kata Zurin sambil menyiku lengan Maisarah.Zurin ketawa kecil .

       "  Maisarah!!  Tunggu kejap!. Aku nak pulangkan kalkulator kau ni ! " panggilan  Amsyar kepada Maisarah yang baru sahaja ingin masuk kekelasnya semula.

       Maisarah menghentikan langkah kemudian dia mengalihkan pandangannya ke arah  Zurin. Maisarah berasa sangat  berdebar . Manakala Zurin pula hanya memandang Maisarah sambil berkata " ha mai,  tak nak jumpa crush ke ? Crush panggil tu.. " .

        Maisarah kembali gelisah . Dia berasa seakan ada yang tidak kene dengan dirinya .Amsyar mempercepatkan langkahnya menuju ke arah kelas Maisarah .

        " Assalamualaikum Maisarah ni kalkulator kau .  Thank you bagi aku pinjam " ucap Amsyar sambil  memandang dan senyum kepada Maisarah. Maisarah terkesima dengan senyuman Amsyar . Hati maisarah berbisik ' asal dia tengok aku macam ni ?  Dah la aku ni pemalu .   Handsomenya Amsyar ni  ' . 

       " waalaikumussalam . Sama-sama .  " jawap Maisarah dan membalas senyuman Amsyar.

       " Zurin ! , Maisarah ! ,tunggu aku! " jeritan myra itu berjaya  memecahkan kesunyian di block D.

🐥🐥🐥🐥🐥

Hai readers sekalian...  Saya harap Korang Dapat support karya-karya Saya.. 

Jika ada sebarang kesalahan bahasa sila Komen okay... 

Jangan Lupa vote!!  ....

Honestly,  ni adalah karya pertama saya.. Saya pun masih lagi belajar .. Insyaallah saya akan perbaiki lagi penulisan saya...

DIA YANG AKU CINTAI [C] ✔Where stories live. Discover now