Bab 30 : MAJLIS PERTUNANGAN

70 15 2
                                    

" Kau rasa , kau akan dapat ke dengan apa yang kau buat ni?  " soal Nisa' .

" Aku percaya benda ni akan menjadi.  " balas Syazana sambil tersenyum sinis.

" kalau tak menjadi? " soal Bella sambil melihat skrin telefonnya.

" kau boleh tak jngan tanya soalan macam ni.  Sepatutnya kau kena yakinkan aku.  Bukan buat aku gelisah" balas Syazana dengan dingin.  Rambutnya diraup.

         ✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨

Maisarah memandu kereta sambil memikirkan sesuatu.  ' kenapa ayah aku marah aku masa dia telefon dua hari lepas? . Aku ada buat salah ke? ' soalnya dalam hati.  Sungguh gelisah hati. Dia cuba untuk bertanya kepada umi nya melalui mesej,  tetapi tidak dibalas. 

' tak pernah ayah aku marah aku sampai macam tu sekali.  Apa yang aku dah buat ni? ' soalnya lagi.  Sepanjang perjalanan pulang ke rumah umi dan ayahnya,  dia hanya mendiamkan diri. Perasaan takut juga menguasai dirinya.

" Maisarah,  kau okay tak ni? " soal Zurin sambil memandang Maisarah yang sedang mengerutkan dahinya.

"aku takut lah.  Aku hasyik fikir je kenapa ayah aku marah aku hari tu.  " balas Maisarah .

         ✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨

" Aku tak sabar sangat nak jumpa Maisarah.  "  kata Syazana sambil tersenyum sinis.

" And,  aku tak sabar nak tengok pertujukan yang wow tu. " kata Nisa' pula.

" aku pula tak sabar nak tengok reaction dia bila dah terkena. Baru dia tahu siapa Syazana yang sebenarnya. " kata Bella pula.

Mereka tertawa.

" kau rasa tak kejam ke dengan apa yang kita buat ni? " soal Nisa' 

" bagi aku,  ni sikit je.  "  balas Syazana.

       ✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨

Maisarah menghentikan keretanya di halaman luar rumah milik Zurin. Zurin keluar dari perut kereta bersama Myra.

" Myra,  are you sure tak nak aku hantar kau balik ?" soal Maisarah sambil menoleh ke arah Myra yang sedang membawa bagasinya.

" Rumah aku dekat je.  Tak payah hantar.  " balas Myra .

Maisarah berlalu dari situ kemudian dia terus meneruskan perjalanan ke rumahnya.

Tiba di halaman rumahnya. Maisarah berasa pelik seketika.. 

" kenapa rumah aku ramai orang ni? " soal Maisarah pada dirinya sendiri sambil keluar dari perut kereta. Maisarah mengambil bagasinya dan terus menuju ke tangga rumahnya.

Dia membuka kasut yang dipakainya.  Dia menaiki tangga dan tiba di pintu,  langkahnya terhenti. Hatinya mula gelisah apabila melihat wajah ayahnya seperti sedang marah padanya. Maisarah menyalami tangan ayahnya dan dia bertanya.

" Ayah,  Maisarah ada buat salah ke? Ayah macam marah kan Maisarah je. Kenapa ada ramai orang?  Mana umi? " soal Maisarah sambil menahan perasaan takutnya .

" Umi ada dekat dalam , dekat ruang tamu tengah.  Pergilah tengok umi sana " balas Encik Rusli dengan dingin. 

Maisarah terus memulakan langkahnya dan terus menuju ke ruang tamu tengah.

Tiba di ruang tamu tengah , matanya membulat besar.  Sungguh dia tidak percaya dengan apa yang dia nampak di hadapnnya sekarang.

" Dah sampai pun.  " kata Puan Khatijah sambil menuju ke arah anaknya.

DIA YANG AKU CINTAI [C] ✔Where stories live. Discover now