BAB 51 : PERCAYA ATAU TIDAK

100 14 4
                                    

" memang aku tak percaya.  Syazana tu baiklah.  Dia tak macam maisarah !" bantah Amsyar.  Maisarah tersentak apabila mendengar kata-kata Amsyar itu di sebalik pintu bilik pejabat. Air matanya menitis.

Maisarah menekup mulutnya lalu dia mengangkat kaki meninggalkan tempat itu. Hasratnya untuk menghantar makanan untuk Amsyar terputus kerana kata-kata Amsyar. Sungguh hatinya berasa sakit.  Bagaikan sesuatu yang menikam hatinya.

Kak Syima terkejut melihat Maisarah berlalu dari situ sambil mengalirkan air matanya.

" memang kau tak percaya Syazana yang rancang semua ni sebab dia dah racun kau , dia dah buat kau percaya pada dia " ujar Zali sambil menahan perasaan geramnya.

" aku nak kau minta maaf dan berbaik dengan Maisarah.  Engkau sepatutnya lebih percayakan Maisarah,  bukan Syazana.  Aku kenal Maisarah macam mana orangnya.  Dia takkan buat benda tu. Kau dah lama kenal Maisarah . Sepatutnya kau lebih mengenali Maisarah  . Dan kau pun tahu Syazana sanggup buat apa-apa pun untuk dapatkan apa yang dia inginkan. " ujar Zali.

" kenapa aku pula yang perlu minta maaf pada dia?  Sedangkan dia yang bersalah " soal Amsyar sambil menahan perasaan marahnya.

" sebab kau dah banyak kali sakitkan hati dia , Amsyar.  " jelas Zali

" jangan ego Amsyar.  Buka mata kau.  Kau fikir baik-baik.  Semua ni takkan selesai selagi kau tak buang perasaan ego kau. " pesan Zali.

" aku bukan nak menyebuk hal rumah tangga kau dengan Maisarah , tapi aku kesian pada Maisarah.  Dia tu perlukan kau sekarang . Jangan sampai kau menyesal suatu hari nanti . " kata akhirnya sebelum mengatur langkah keluar dari bilik itu.

           ✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨

Air matanya mengalir. Habis pipinya di basahi dengan air mata kesedihannya. Maisarah meraung.  Dia menyelerakkan cadar tilamnya lalu dia membaling batalnya ke arah lantai. 

" kenapa awak lebih percayakan Syazana dari saya? " soalnya .

" saya sayang awak sangat-sangat Amsyar.  Kenapa awak siksa jiwa saya macam ni ?  "

" kenapa?!  "

" kenapa?!  "  jerit Maisarah.  Habis rambutnya serabai. Dia terduduk di lantai.  Air matanya masih mengalir. 

          ✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨

Di pub...

' Siapa yang bunuh mak ayah Maisarah ?'  soal Syazana pada dirinya sendiri.

" hello baby " sapa sari Jason pada Syazana sambil memeluk Syazana dari belakang.

" Hello Love.  "

" How are you? " soal lelaki itu.

" I'm fine " balas Syazana. 

" do you miss me? " soal lelaki itu.  Syazana bangun dari duduknya lalu dia berdiri menghadap Jason lalu memandang Jason .  Tangannya memaut leher Jason.

" of course I miss you " .

" I think you know what I want "  ujar lelaki itu sambil  tersenyum nakal.

" Um Um Um..  " Syazana membalas sambil menggelengkan kepalanya.

" Please, just tonight baby " pinta  lelaki itu lagi.

" I do not want " balas Syazana.

" Come on dear " ujar lelaki itu sambil memainkan rambutnya. 

DIA YANG AKU CINTAI [C] ✔Where stories live. Discover now