" Sayang " panggilan dari Amsyar yang sedang berada di hadapan pintu bilik Maisarah sambil membawa makanan.
" Buka pintu ni sayang. Abang ada bawa makanan untuk sayang ni " arah Amsyar. Tiada sahutan. Semuanya sunyi sepi. Amsyar menghela nafas berat kemudian dia memulas tombol pintu bilik Maisarah.
Amsyar memandang Maisarah yang sedang baring di atas katil. Maisarah memalingkan pandangannya ke arah tempat lain kemudian dia baring dengan mengereng ke tempat lain.
Amsyar mengatur langkahnya menuju ke arah Maisarah. Setiba di sisi katil, dia pun melabuhkan punggungnya di birai katil.
" Sayang, jom makan. Abang dah masak ni. " ajakan Amsyar pada Maisarah.
" tak nak. Tak da selera la " balas Maisarah sambil memejamkan matanya.
" makan lah sikit. Awak dari semalam tak makan lagi. Ni saya suapkan " ujar Amsyar lagi.
" letak je la dekat atas meja tu. Nanti saya makan lah " balas Maisarah .
Amsyar sedikit hampa dan semestinya dia dia sedang menyalahkan dirinya "sayang, abang tahu abang salah . Maafkan abang. " ujar Amsyar sambil memandang makanan yang dibawanya.
" dah la Amsyar. Awak pergilah dari sini. Saya tak nak tengok muka awak. Tolong bagi saya masa " balas Maisarah pula sambil menahan perasaan marahnya pada Amsyar.
" Okay. Tapi ada syarat. Saya tinggalkan makanan ni dekat atas meja, awak makan ye nanti " ujar Amsyar sambil meletakkan makanan itu di atas meja .
Maisarah hanya bergumam. Amsyar memandang Maisarah yang masih tidak memandangnya kemudian dia mengangkat kaki meninggalkan Maisarah bersendirian.
Maisarah mendengar pintu ditutup oleh Amsyar lantas dia ringankan badannya untuk bangkit dari baringnya. Maisarah memandang ke arah makanan yang dibawa oleh Amsyar. Lantas dia mengambil makanan itu dan dia kembali duduk di atas katilnya.
Matanya tertumpu pada sekeping kertas berwarna pink . Maisarah mengambil kertas itu, lalu dia membaca.
' GOOD MORNING SAYANG. ABANG TAHU SAYANG TAKKAN MAKAN SELAGI ABANG ADA DISEBELAH SAYANG. DI SEBABKAN SAYANG TAK NAK TENGOK MUKA ABANG YANG HANDSOME NI, TAK PA. ABANG OKAY JE. JANGAN LUPA MAKAN MAKANAN YANG ABANG MASAK TU. CONFORM SEDAP. I LOVE YOU SAYANG. I MISS YOU SO MUCH '
tulis Amsyar pada kad itu.
Maisarah tersenyum kecil. Walaupun Amsyar sudah berbuat sedemikian, dia tetap berkeras hati untuk membiarkan dirinya berseorangan dan enggan berjumpa dengan suaminya.
' Amsyar, saya bukan nak siksa awak. Tapi saya perlukan masa untuk ubat hati saya ' suara kecilnya sambil memandang makanan yang dibawa oleh Amsyar.
" patut la kata comform sedap . Rupanya sandwich je " ujar Maisarah sambil mengukirkan senyuman .
✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨
" betul ke apa yang kau cakap ni? " soal Syazana pada orangnya.
" betul puan. Saya sendiri yang siasat. Memang lelaki tu yang bunuh ibu dan ayah Maisarah " balas lelaki itu.
" Apa sebenarnya motif kau untuk bunuh ibu dan ayah Maisarah? " soal Syazana pada dirinya.
" ni bayaran kau. Kalau ada apa-apa, aku akan panggil lagi " ujar Syazana sambil menghulurkan sambul surat berwarna coklat yang berisi duit.
" baik boss " balas lelaki itu. Lantas lelaki itu membuka sampul surat itu untuk mengenal pasti sama ada Syazana menipu dirinya atau tidak.
" cukuplah. Jangan risau. Aku akan tepati janji aku " ujar Syazana sambil memandang orang suruhannya.
YOU ARE READING
DIA YANG AKU CINTAI [C] ✔
Roman d'amourNo6 #romance first karya Amsyar lelaki yang dia cintai dari zaman sekolah sehinggalah mereka berjaya membina istana cinta.. tetap disebabkan orang ketiga semuanya hancur sekelip mata.. Maisarah- gadis kampung , seorang pereka fesyen dan baik hati. A...