Bab 35 : TAKKAN AKU ANGGAP

37 15 0
                                    

Zamri mendail kenalan seseorang .

" Hello   "

" Hello boss.  Ada apa-apa yang boleh saya bantu? " soal lelaki itu. 

" aku ada kerja untuk kau " balas Zamri sambil tersenyum sinis.

          ✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨

" sebenarnya apa ?  Cakap je boleh tak? " Soal Maisarah sambil mengerutkan dahinya.

" sebenarnya...  "

" sebenarnya apa awak?  . Awak buat saya risau tahu tak.  Kenapa?  Ada benda yang buruk yang terjadi pada umi dengan abah?  " hendak saja dia bangun dari duduknya. Sifat kesabaran hampir hilang..

" mama dengan umi dah tetapkan tarikh perkahwinan kita. "

" tu je? Ingatkan ada benda buruk berlaku " " soal Maisarah sambil menahan geram melihat perangai Amsyar yang saja buat dirinya berasa cemas.

" kejap..  Apa awak cakap tadi?  " soal Maisarah

" umi dengan mama dah tetapkan tarikh?  bila ? Umi tak da pun beri tahu saya ? " soal Maisarah .

" Bulan depan " balas Amsyar sambil mengangkat kening lalu tersenyum nakal..

Habis matanya membulat besar dan mulutnya terlopong.  Sungguh dia terkejut.

" awalnya.  Kita baru bertunang tiga bulan.  Takkan bulan depan dah kahwin?  . " soal Maisarah.

" Bagus apa kita kahwin awal?  . Tak da la lepas ni nak jumpa kena minta izin umi dengan ayah.  " balas Amsyar sambil tersenyum penuh makna.

"  dalam masa sebulan sempat ke nak buat persiapan?  . " soal Maisarah.

" Insyaallah sempat kalau kita ambil cuti untuk buat persiapan.  Tentang persiapan pelamin dan dewan,  mama dengan umi yang uruskan. " jelas Amsyar sambil menatap wajah milik Maisarah .

        ✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨

Nadia duduk di balkoni.  Besok majlis perkahwinannya akan berlangsung.  Sungguh dia berasa gelisah dan takut.

Ting... Ting... Bunyi pemberitahuan whatsapp.

Nama Maisarah terpampang di skrin telefon . Lantas Nadia tersenyum.

Maisarah : Assalamualaikum bakal pengantin.  How are you? 

Nadia : wa'alaikumussalam Maisarah.  Ya saya okay je.  How about you now? 

Maisarah : umm..  Macam ni lah.  Sihat je.  Dah bersedia ke nak jadi isteri orang? 

Nadia : tah la. Tapi perasaan gementar tu masyaallah tak boleh kawal. ( emoji menggigil)

Maisarah tersenyum.

Maisarah : normal la tu.  But, tomorrow you have confidence supaya tetamu yang hadir majlis awak tu bila tengok awak akan terpegun.

Maisarah dan Nadia tertawa bersama.

Nadia :  baik lah puan Maisarah.  ( emoji kenyitkan mata)

Maisarah : ( emoji love)  . Saya doakan moga besok semua urusan awak di permudahkan dan paling penting hubungan awak dan Zamri akan kekal hingga jannah. 

Nadia sebak dengan ucapan yang di beri oleh Maisarah.  Dia sangat mengharapkan yang dia dapat menggantikan Maisarah dalam hati Zamri.

Nadia : Amin. 

DIA YANG AKU CINTAI [C] ✔Where stories live. Discover now