Maisarah bersendirian di suasana yang indah yang dipenuhi kehijauan membuatkan rasa tenang. Tambahan pula hanya mendengar air terjun dan kicauan burung .. Airnya jernih, kawasan yang bersih menambahkan lagi ketenangan.. Walaupun matahari tegak di atas kepala, pokok yang ada di persekitaran itu membuatkan suasana lebih redup. Menikmati Keindahan alam yang ada di Persekitaran Maisarah, membuatkan dirinya tenteram..
" inilah masanya aku cuba lupakan Amsyar.. Lama juga aku crushkan dia.. Tapi apakan daya, dia tak sesuai untuk aku.. Kata-kata yang aku baca semalam membuatkan aku lebih sedar dan bersemangat untuk aku fokuskan pelajaran. Pelajaran lebih penting.. " kata maisarah didalam hatinya sambil melihat air terjun yang jernih itu..
✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨
Zurin menutup buku sainsnya dan meletakkan di rak bukunya semula.. Selepas meletakkan buku semula, dia terus menuju ke biliknya dan baring diatas katil..
" huh.. Penatnya... Belajar pon boleh penat.. " kata Zurin sambil meletakkan lengannya di atas matanya...
Ting!! Ting!! Bunyi pemberitahuan whatsapp ...
" Aduh... Siapa pulak mesej ni.. Baru nak tidur.... " rungut Zurin sambil mengerutkan dahinya.
Skrin telefon Zurin terpampar mesej dari Maisarah ke group BFF.
" kenapa pulak dengan Maisarah ni? " pertanyaan Zurin sambil memikirkan sesuatu.
" Korang ,... Korang rasa patut ke aku lupakan Amsyar? "
" asal dengan minah ni? " pertanyaan Myra didalam hatinya. " asal pulak kau nak lupakan si amsyar? " pertanyaan Myra didalam group BFF.
Zurin membalas "tah la wie... Aku bukannya ada dekat tempat kau.. But, apa sebab kau nak lupakan Amsyar? "
" Sebab aku rasa , aku dah putus asa dengan dia.. Lagi pun aku rasa, aku nak fokus belajar je.. Tak lama lagi kita dah nak SPM.. Kau tahu apa ambition aku kan? " jawap Maisarah sambil merendamkan kakinya di air terjun yang mengalir deras.
" tahu... " jawap Myra dan Zurin secara serentak..
" habis tu apa keputusan kau? " pertanyaan Zurin..
" aku nak cuba anggap dia sebagai kawan je. Not crush... Aku nak fokus belajar.. Cukuplah aku ada umi, ayah dengan korang.. Aku nak move on dari dia.. "
"are you sure about this? " pertanyaan Myra
" sure.. Aku nak anggap dia sebagai kawan biasa.. Bukan crush.. " ... Kata putus Maisarah.
" kitorang akan suport kau okay.. " balas Zurin.
✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨
Maisarah melihat jam ditangannya. Jarum jam menunjukkan pukul 6:45 pagi.. Kawasan sekolah masih sunyi sepi tanpa sebarang suara.. Maisarah melangkah kaki kanan memasuki sekolah... Maisarah memeluk tubuh tanda kesejukan , awan yang mendung menutupi cahaya matahari menembusi bumi...
" kebiasaanya time macam ni dah terang.. Mesti kejap lagi hujan.. " kata maisarah didalam hatinya sambil melihat langit yang gelap..
Maisarah meneruskan langkahnya menuju ke kelas tingkatan 5A... Walaupun sesetengah kelas sudah mempunyai pelajar, suasana masih sunyi sepi.. Ada yang mengemas kelas, ada yang membuat kerja sekolah yang belum disiapkan dan ada yang sedang membaca.
Maisarah tiba di muka pintu kelasnya. Maisarah mengetuk pintu sambil memberi salam Tuk.. Tuk.. Tuk.." assalamualaikum "
" waalaikumussalam "jawap Myra, Syazwan, Zamri dan Ain..
YOU ARE READING
DIA YANG AKU CINTAI [C] ✔
RomansaNo6 #romance first karya Amsyar lelaki yang dia cintai dari zaman sekolah sehinggalah mereka berjaya membina istana cinta.. tetap disebabkan orang ketiga semuanya hancur sekelip mata.. Maisarah- gadis kampung , seorang pereka fesyen dan baik hati. A...