BAB 18 : BERTEMU KEMBALI

64 16 2
                                    

"  happy semacam je kau ni? " pertanyaan Myra sambil menyiku lengan Maisarah..

" tah dia ni ..  Macam kerang busuk aku tengok..  " kata Zurin

" Tadi......  "

" tadi apa? "

" Amsyar datang butik aku! " jerit Maisarah sambil menutup mukanya dengan bantal..

Zurin membulatkan mata sambil menekup mulutnya dengan tapak tangannya . Manakala,  Myra terlopong..  Mereka berdua tidak percaya dengan apa yang Maisarah beritahunya..

" serius la wie? " pertanyaan Myra

" betul..  Tadi Kak Linda bagi tahu ak.. Dia kata Amsyar kirim salam " jelas Maisarah sambil tersenyum bahagia.

" omg!!!...  " jerit Zurin..

" tapi...  Kenapa dia tak nak jumpa aku? " pertanyaan Maisarah dengan raut wajah yang sedih...

" Mungkin dia tak nak ganggu kau kot..  " balas Myra..

" betul la kot...  Mana tau Kak Linda bagi tahu dia yang kau busy. Fikir positif je okay " sokong Zurin.

"hrumm..  Ye la kot..  Sebab tadi pon aku tengah busy..  " ..

" apa sedih-sedih ni.. " pujuk Zurin.  Myra memeluk Maisarah.

        ✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨

" mama,  mama masuk dulu..  Amsyar nak cari parking.. " kata Amsyar sambil memberhentikan kereta BMW 330i M sport di pintu utama.

" okay..  Jangan lama-lama tau! " pesan Datin Haliza sambil keluar dari perut kereta.

" Okay.. " balas Amsyar..

Selesai sahaja Amsyar mencari tempat letak kereta,  Amsyar bergegas ke fashion show .

Tamat sahaja feshion show itu,  Amsyar dan mamanya mencari kak Linda di belakang pentas.

" Datin Haliza " panggilan Kak Linda dari belakang Datin Haliza..

" ye saya..  "

" Jom saya bawakan Datin jumpa pereka fesyen kami.  "

Amsyar dan Datin Haliza mengikuti langkah Kak Linda.

Tuk tuk tuk..  Bunyi ketukan pintu...

" Masuk " balas Maisarah.  Hari ni Maisarah kelihat cantik dengan mengenakan pakaian   baju kurung moden berwarna hijau turqoise yang bercorak songket . Selain itu Maisarah juga memakai tudung shawl warna william.  Solekan yang tidak tebal menampakkan lagi keserian di wajahnya.

Kak Linda memulas tombol pintu. " Maisarah Datin Haliza dah sampai.  " kata Kak Linda.

Maisarah menoleh ke belakang. Maisarah terdiam seketika seolah tidak percaya dengan apa yang dia nampak.. 

Myra dan Zurin pula hanya terlopong melihat Datin Haliza dan Amsyar. Maisarah tersenyum bahagia melihat Datin Haliza dan Amsyar... Amsyar dan Maisarah bertentang mata...  Masing-masing mengukirkan senyuman..

" lah..  Maisarah  .. Kamu rupanya pemilik butik tu " kata Datin Haliza sambil menekup mulutnya.  Amsyar pula tersenyum melihat Maisarah dihadapannya.

" Datin...  Ya Allah dah lama tak jumpa.  " kata Maisarah sambil bersalam dengan Datin Haliza..

" kenapa Mak Cik nak jumpa saya? "

" makcik nak kamu buatkan baju untuk makcik..  Lagi dua bulan,  sedara makcik ada buat majlis perkahwinan anak dia. Jadi makcik pilih kamu untuk buatkan baju..  " balas Datin Haliza.

DIA YANG AKU CINTAI [C] ✔Where stories live. Discover now