Ting tong ting tong... Bunyi loceng rumah.
Mereka berpandangan. Cetus hati Maisarah berkata ' mesti Amsyar ' .
Zurin memulas tombol pintu utama rumahnya. Kelihatan seorang lelaki berbaju kelabu dan sebuah kereta Honda Sivic di hadapan rumah mereka. Kenampakan Honda Sivic putih itu cetus Zurin berkata ' Erh kereta Maisarah '
" Assalamualaikum.. Cik ni rumah Puan Maisarah kan? " soal lelaki itu.
" Ye.. " Balas Zurin.
" Saya nak hantar kereta Puan Maisarah. Tadi boss saya suruh " kata lelaki itu lagi.
" Ouh.. Kejap ye, saya buka pagar " balas Zurin. Zurin mengambil kunci pagar yang terletak di sebelah pintu rumahnya. Dia menekan punat kawalan jauh itu.
' kenapa Zurin layan Amsyar macam tu? ' soal Maisarah dengan perasaan pelik. Hatinya tergerak untuk pergi ke muka pintu. Dia bangun dari duduknya itu. Tiba di muka pintu dia menunggu seseorang yang disangka Amsyar turun dari keretanya.
Lelaki itu memarking kereta itu dengan elok. Lelaki itu keluar dari perut kereta.
' Erhh bukan Amsyar? ' soal Maisarah dalam hatinya dengan pelik.
" Nah.. Kunci kereta puan. " kata lelaki itu sambil menyerahkan kunci kereta lalu Maisarah mengambil kunci keretanya itu dan mengucapkan terima kasih.
Maisarah terasa hampa . Mukanya berubah menjadi sedih.
" Kau kenapa Maisarah?... Sedih je aku tengok " soal Myra
" tak de apa-apalah.. Aku cuma penat.. Aku naik dulu " jawap Maisarah.
" Meh aku papah kau " kata Myra.
Tiba di hadapan pintu bilik Maisarah , Myra memulas tombol pintu bilik itu. Maisarah melangkah masuk ke dalam bilik. Dia memandang belakang dan terus menutup pintu biliknya.
Dia menuju ke katil lalu dia duduk di birai katil. Masih tertanya-tanya kenapa tidak Amsyar sendiri yang menghatarkan keretanya. ' Dia busy kut ' kata Maisarah dalam hatinya. Sedang mengibar tempat tidurnya, telefon pintarnya berbunyi. Skrin telefonnya terpampang nama yang di save ' Amsyar My Crush '
Maisarah mengangkat panggilan itu.
" Assalamualaikum my sweetheart. " salam di beri kepada Maisarah.
Maisarah nak saja muntah dengan panggilan itu. Nasiblah crush.
" Waalaikumussalam... Nak apa? " soal Maisarah.
" Amboi marah nampak? " balas Amsyar.
" Mana ada marah. Nak apa call aku malam-malam ni? Aku nak tidur la " helas Maisarah.
" Aku nak minta maaf sebab aku tak tetapi janji. Aku busy tadi tu yang aku suruh pembantu aku je . Sorry . " jelas Amsyar sambil duduk di birai katil.
" It's Okay.. " balas Maisarah sambil membaringkan dirinya.
" Maisarah, aku cuma nak bagi tahu yang aku betul-betul sayang kau . Jngan fikir aku saja tak nak hantar kereta kau. Dalam hati aku ada kau sorang je.. Aku harap kau masih suka pada aku.. Seumur hidup aku, aku tak pernah rasa selesa dengan perempuan selain mama aku dengan kau . Bila dengan kau aku rasa happy sangat. Bila aku dengan perempuan lain, aku rasa macam tak selesa. Kadang-kadang nak tegur pun aku malas. " jelas Amsyar. Maisarah hanya mendengar. Maisarah menghembus nafas dengan lega.
" Betul ke ni? Macam tipu je yang sepanjang hidup kau kau tak pernah suka pada sesiapa? " soal Maisarah.
" ye.. Betul.. Aku nak senyum dengan perempuan pun malas apatah lagi nak suka. Kalau aku suka seseorang, aku akan layan dia, aku akan senyum pada dia saat dia pandang aku. " jelas Amsyar lagi.
YOU ARE READING
DIA YANG AKU CINTAI [C] ✔
RomanceNo6 #romance first karya Amsyar lelaki yang dia cintai dari zaman sekolah sehinggalah mereka berjaya membina istana cinta.. tetap disebabkan orang ketiga semuanya hancur sekelip mata.. Maisarah- gadis kampung , seorang pereka fesyen dan baik hati. A...