" macam mana kau tahu diaorang dekat sini? " soal Syazana...
" Tu tak penting... Yang sekarang ni, aku tahu kau nakkan Amsyar kan? ... And kebetulan aku pula nakkan Maisarah... " kata lelaki itu..
" So? " soal Syazana..
" apa kata kita bekerjasama... Aku berjaya, kau pun berjaya.. So kau nak terima ke tak? "
Syazana beredar dari situ..
" Amsyar, kau ke yang siapkan tempat ni? " soal Maisarah yang sedang melihat gambar-gambar yang digantung.
" aku dengan Myra yang cadang buat benda ni.. Lagi pun, dah lama kita tak spend time sama-sama. " balas Amsyar sambil tersenyum melihat Maisarah yang sedang tersenyum melihat gambar dirinya... Sungguh berbeza penampilannya dahulu..
Matanya bertatap ke arah figura Amsyar yang berada di tepinya.. Maisarah memusing dan menghadap Amsyar sambil mengukirkan senyuman yang begitu ikhlas..
Dup... Dup... Dup... Degupan jantung..
Habis berdebar Amsyar saat melihat Maisarah ukirkan senyuman dibibirnya yang betul betul dihadapan Amsyar...
" Ehh.. Orang dekat sana tu, tak nak makan ke? " soal Myra.
Maisarah dan Amsyar menoleh ke arah Myra... Lantas Amsyar melimparkan riaksi wajah yang garang. Nampak sahaja wajah garang Amsyar, lantas Myra mengalihkan pandangannya.
Maisarah mengangkat kaki meninggalkan Amsyar dengan wajah happy..
' dia tinggal aku macam tu je? ' kata Amsyar dalam hatinya... Dia menggeleng kepala.
" Alololo kesian dia sorang-sorang dekat sini. Meh sini aku temankan " kata Maisarah sambil mencubit pipi pau milik Myra . Maisarah tertawa melihat wajah Myra yang kononnya merajuk...
" ouch.. Sakit la.. Tau la pipi aku ni comel.. Tak macam pipi kau.. " kata Myra sambil mengusap pipi pau miliknya.
" sebab aku takde pipi macam kau lah, aku suka cubit pipi kau yang tembam ni.. " balas Maisarah....
Amsyar dari jauh tersenyum melihat gelagat Maisarah dan Myra.. Sungguh gembira Maisarah pada masa itu... Amsyar ketawa kecil.. Sungguh rasa bahagia bila dia bersama insan yang dia sayang..
" jom makan.. " ajakan Amsyar kepada rakan-rakannya.
Myra, Zurin dan Maisarah duduk bersebelahan . Manakala Amsyar dan Zali duduk dihapan mereka..
Selepas 20 minit mereka menjamu selera, Maisarah bangun dari tempat duduknya.
" Kau nak kemana Maisarah ? " soal Myra .
" aku nak duduk dekat tepi tasik tu sekejap " jawapnya sambil membetulkan pakaiannya.
Maisarah mengangkat kaki meninggalkan mereka berempat. Amsyar bangun dan membasuh tangannya. Dia juga mengisi juice tembikai pada kedua-dua cawan yang dia pegang.. Dia berjalan menuju ke Maisarah.
' kalaulah setiap hari aku dapat bahagia seperti ini.. Hanya dikelilingi keluarga dan sahabat yang menyayangi aku ' kata Maisarah didalam hatinya.. Dia tersenyum melihat buruj-buruj yang terukir di langit.. Sungguh tenang hatinya..
Maisarah duduk di bangku sambil memeluk tubuh . Seorang lelaki menghampirinya.
" termenung apa tu? " soal lelaki itu.
" tak de apa-apa.. Saja nak tenagkan diri... " jawap Maisarah sambil melihat wajah Amsyar .
Amsyar duduk di sebelahnya. Maisarah mengesot ke tepi sedikit untuk menjarakkan sedikit antara dia dan Amsyar..
YOU ARE READING
DIA YANG AKU CINTAI [C] ✔
RomanceNo6 #romance first karya Amsyar lelaki yang dia cintai dari zaman sekolah sehinggalah mereka berjaya membina istana cinta.. tetap disebabkan orang ketiga semuanya hancur sekelip mata.. Maisarah- gadis kampung , seorang pereka fesyen dan baik hati. A...