BAB 12 : MENANGIS

51 17 1
                                    

Maisarah keluar dari perut kereta dan menutup pintu kereta. Dia berjalan menuju ke pagar sekolah tepat pada pukul 6:50 pagi. Maisarah bergegas ke kelasnya untuk bertugas membersihkan kelas.

Maisarah terpandang kelas 5B,  terus hatinya rasa sayu apabila ternampak Amsyar yang sedang berdiri di muka pintu..

Maisarah terus memalingkan pandangannya  kebawah . Amsyar pula hanya memandang Maisarah .

Maisarah menguatkan semangatnya...  Maisarah berdiri di muka pintu dan memberi salam " assalamualaikum!! "

"waalaikumussalam Maisarah " balas rakan sekelasnya sambil tersenyum melihat Maisarah yang terlebih happy pagi ini.

" bahagianya kau sekarang..  Jumpa crush erhh?? " pertanyaan Lina.

" mana ada crush.. " balas Maisarah sambil menarik kerusi dan meletakkan begnya di atas kerusi.

         ✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨

" Awak.. " panggilan Zali sambil memandang Zurin yang sedang fokus membaca.

Zurin hanya mengangkat muka tanda apa

" awak perasan tak yang Amsyar dengan Maisarah tu tak macam dulu... Biasanya bila Maisarah pandang Amsyar  atau Amsyar pandang Maisarah ,  mesti diorang akan senyum sama-sama. Ada apa-apa yang terjadi ke antara diorang tu?  " pertanyaan Zali

" awak tak tanya Amsyar ke? " pertanyaan Zurin.

" ada... Tapi,  dia kata tak de apa-apa pon yang terjadi.. "

" tak pe..  Nanti saya tanya Maisarah. " balas Zurin sambil memikirkan apa agaknya yang terjadi pada Amsyar dan Maisarah.

         ✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨

" Nisa' aku rasa , rancangan kita dah berjaya.. " kata Syazana sambil menepuk bahu Nisa'..

" aku pon rasa macam tu..  Kau tahu tak,  Si Maisarah tu dah tak macam dulu dengan Amsyar.. Tadi pagi aku nampak Maisarah tu tak pandang pon Amsyar.. " balas Nisa'...

" Aku akan pastikan yang si Amsyar tu akan bencikan Maisarah suatu hari nanti and aku akan rampas dia dari Maisarah " kata Syazana sambil tersenyum bahagia.

          ✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨

Zurin menuju ke arah Maisarah dan Zurin duduk di sebelah Maisarah. " Maisarah kau dengan Amsyar gaduh ke? "

" Gaduh??  ... Tak de la..  Aku okay je dengan dia.. " balas Maisarah

" kau tipu kan?...  Maisarah cuba kau cerita dekat kitorang apa yang terjadi.. " balas Myra sambil memandang tajam ke arah Maisarah.

Maisarah mengeluh didalm hati...   Dia menundukkan kepalanya dan memandang Myra dan Zurin semula. Dia menarik nafas dengan dalam dan menghembuskan nafas perlahan.

"Sebenarnya dua hari lepas Amsyar luahkan perasaan dia dekat aku.. Lepas tu di.... " tak sempat lagi maisarah meneruskan penerangannya zurin memotong.

Zurin membulatkan matanya dan berkata " What??? "

Myra pula menelan air liuh dan terlopong

Maisarah menyambung penjelasannya. " lepastu dia kata,  dia dah perasan lama yang aku suka dia..  "

" abis tu wie,  asal Amsyar tu macam bad mood je kata Zali dekat aku tadi.. " pertanyaan Zurin sambil menyinggul lengan Maisarah.

" haah wie,  tadi time rehat,  kau tak pandang dia pon..  Aku pandang dia, dia tengah pandang kau ..  Aku tegur kau,  kau buat tak tahu..  " kata Myra sambil menepuk peha Maisrah yang sedang sayu...

DIA YANG AKU CINTAI [C] ✔Where stories live. Discover now