Maisarah mengangkat muka .
Maisarah terpana seketika apabila melihat figura seorang lelaki yang berada di hadapannya. Sungguh dia terkejut dengan pertemuan ini.
Zamri hanya naik menyampah dengan lelaki yang berdiri di sebelahnya. ' Kacau daun betul la dia ni.. Macam mana dia tahu Maisarah dekat sini? Bukan dia kene handlekan projek baru dia tu ke? Kan dia uruskan projek tu dengan papa aku. ' Kata Zamri dalam hatinya sambil menjeling ke arah Amsyar yang dari tadi hanya memandang wajah Maisarah .
Maisarah bangun dari duduknya dan dia menggapai handbag nya lalu melangkah kaki meninggalkan Amsyar dan Zamri. Air mata mula bertakung. Nak saja dia mengalirkan air matanya. Pada masa itu semestinya perasaannya bercampur denga perasaan sedih dan marah pada Amsyar.
" Maisarah !!! " panggilan dari Amsyar itu dihiraukan. Langsung dia tidak memandang. Hanya yang difikirkan adalah perasaan benci dan sedihnya.
Zamri bangun dari duduknya dan terus memegang bahu Amsyar. Amsyar menoleh ke Zamri.
" Biarkan dia.. Dia perlukan masa tu " kata Zamri untuk menghalang Amsyar daripada mengejar Maisarah .
" aku kene kejar dia Zam... Aku nak ceritakan perkara sebenar.. Aku cintakan dia " balas Amsyar dengan perasaan bersalah.
" Aku tahu.. Kau bertenang boleh tak? .. Aku yakin Maisarah akan balik pada kau . Kau duduk dulu " terang Zamri lagi.
Amsyar menarik kerusi di hadapan Zamri lalu dia melabuhkan punggungnya dan dia memandang bawah. Sungguh dia kesal atas perbuatannya itu.
✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨
Maisarah keluar dari rumahnya melalui pintu tengah rumah. Malam yang sunyi itu merasakan dirinya berasa kesepian. Dia menuju ke pondok yang terletak di sebelah rumahnya lalu dia memandang ke arah langit yang diterangi cahaya bulan. Sungguh cantik pemandangan di langit itu. Udara yang nyaman ditarik dengan dalam kemudian dia menghembus nafasnya dengan perlahan.
Dia termenung seketika. Dia membayangkan wajah Amsyar. Lama kelamaan hatinya mula berasa sangat marah pada Amsyar. Namun perasaan sayang dan rindu tetap ada dalam dirinya. ' Patut ke aku terus sayang dan suka kan dia sedangkan dia sakitkan hati aku , dia tipu aku, dia mainkan perasaan aku . Kenapa kau buat aku macam ni Amsyar? Kenapa aku? Kenapa tak orang lain? Kenapa kau pilih aku untuk dikenakan ? Apa salah aku sampai kau nak kenekan aku? ' rintih hatinya.
Dia mencapai gitarnya yang berada di sebelahnya. Lalu dia memetik gitar sambil menyanyi lagu yang cukup dia gemari.
[ KEKASIH BAYANGAN - CAKRA KHAN ]
Padamu
Pemilik
hati yang tak pernah ku miliki
Yang hadir sebagai
Bagian dari kisah hidupku
Engkau aku cinta
Dengan segenap rasa di hati
Slalu ku mencoba menjadi sperti yang engkau minta.Aku tahu engkau sebenarnya tahu
Tapi kau memilih seolah engkau tak tahu
Kau sembunyikan rasa cintaku
di balik topeng persahabatanmu yang palsu
Kau jadikan aku kekasih bayangan
Untuk menemani saat kau merasa sepi
Bertahun lamanya ku jalani kisah
cinta sendiri .Mungkin memang benar
Cinta itu tak lagi berharga
Semua percuma bila engkau tak punyai harta .Aku tahu engkau sebenarnya tahu
Tapi kau memilih seolah engkau tak tahu
Kau sembunyikan
rasa cintaku
di balik topeng persahabatanmu yang palsu
Kau jadikan ku kekasih bayangan
Untuk menemani saat kau merasa sepi
Bertahun lamanya ku jalani kisah
cinta sendiri.Cinta sendiri...
Aku tahu engkau sebenarnya tahu
Tapi kau memilih seolah engkau tak tahu
Kau sembunyikan
rasa cintaku
di balik topeng persahabatanmu yang palsu
Kau jadikan ku kekasih bayangan
Untuk menemani saat kau merasa sepi
Bertahun lamanya ku jalani kisah cinta.
YOU ARE READING
DIA YANG AKU CINTAI [C] ✔
RomanceNo6 #romance first karya Amsyar lelaki yang dia cintai dari zaman sekolah sehinggalah mereka berjaya membina istana cinta.. tetap disebabkan orang ketiga semuanya hancur sekelip mata.. Maisarah- gadis kampung , seorang pereka fesyen dan baik hati. A...