Pak!! Bantal dibaling ke arah muka Maisarah.
Maisarah terkejut apabila secara tiba-tiba bantal singgah di mukanya.
" Kau tidur bawah . " arah Amsyar dengan selambanya.
" aku tak hingin aku tidur sebelah kau. Perempuan macam kau, layak tidur dekat lantai. " ujar Amsyar lagi. Amsyar merebahkan dirinya ke atas katil lalu dia tidur membelakangi Maisarah . Amsyar memejamkan matanya seketika.
Maisarah masih lagi berdiri menghadap Amsyar yang sedang baring berpaling darinya. Cetus hatinya berkata ' kenapa awak berubah Amsyar ? . Apa salah saya ? Besar sangat ke kesalahan saya? . ' . Setitik demi setitik air matanya jatuh ke pipi.
Amsyar membuka matanya semula ..
" Weehh!!! Tutup la lampu. Aku nak tidur ni!! . " jerkah Amsyar pada Maisarah.
Maisarah menyeka air mata, lalu Maisarah terus menuju ke suis lampu untuk menutup suis .
✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨
" so, Macam mana ? . Jadi ke apa yang kita rancang tu? " soal Syazana pada Zamri yang sedang duduk di sebelahnya.
" okay.. Yang kita rancang semuanya menjadi. " balas Zamri sambil tersenyum sinis.
✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨Amsyar yang sedang memandu kereta memandang ke arah Maisarah.
" aku tak nak mama, papa atau keluarga kau tahu pasal kita. " ujar Amsyar.
" kau faham tak apa yang aku cakap ni? " soal Amsyar lagi.
" faham " balas Maisarah
" One more thing, aku nak kita buat hal masing-masing lepas ni . Kau tak payah la nak sibuk ambil berat pasal aku. Tahu la aku nak hidup macam mana. " ujar Amsyar.
" Am, apa ya--" katanya terputus apabila Amsyar memotong percakapannya.
" kau boleh diam tak. Bingit telinga aku ni nak dengar apa yang kau nak cakap tu " ujar Amsyar.
" Awak langsung tak nak bagi saya peluang untuk bercakap kan? " soal Maisarah sambil menahan perasaan marahnya .
" kau nak cakap apa? Pasal kenapa aku benci kau ke? " soal Amsyar.
" ya, kenapa awak benci dengan saya? Besar sangat ke salah saya pada awak? " soal Maisarah
" kau tanya aku besar sangat ke salah kau? . " soal Amsyar.
" kalau kau nak tahu, kau tanya la diri kau sendiri. Tak payah la nak jadi baik depan aku. " ujar Amsyar lagi.
Maisarah bengang dengan suaminya, Amsyar. Dia memalingkan pandangannya daripada Amsyar lalu dia memejamkan matanya.
Sepanjang perjalanan mereka berdua, hanya sunyi sepi. Tiada sebarang bunyi, mahupun radio. Perjalanan dari Kuala Lumpur ke kampung halaman Maisarah mengambil masa tiga jam.
" Maisarah, bangun " arah Amsyar sambil memandang raut wajah Maisarah.
" weihh perempuan!! Bangun la " jerkah Amsyar pada Maisarah. Maisarah tersedar dari lenanya.
" Kita dah sampai ni " ujar Amsyar lagi.
Lantas Maisarah keluar dari kereta lalu membawa bagasinya.
" bawa sini beg kau. Nanti mak ayah kau cakap apa pulak. " arah Amsyar sambil menahan Maisarah daripada meneruskan langkah .
Maisarah hanya turuti arahan Amsyar.
YOU ARE READING
DIA YANG AKU CINTAI [C] ✔
RomanceNo6 #romance first karya Amsyar lelaki yang dia cintai dari zaman sekolah sehinggalah mereka berjaya membina istana cinta.. tetap disebabkan orang ketiga semuanya hancur sekelip mata.. Maisarah- gadis kampung , seorang pereka fesyen dan baik hati. A...