Sudah setengah jam Maisarah dan Zurin berada di kedai buku. Zurin duduk di sebuah kerusi sambil menunggu Maisarah yang dari tadi hanya mencari buku.
Zurin bangun dari duduknya lalu dia menuju ke arah Maisarah yang sedang tekun meniti tajuk buku.
" Wehh lama betul kau cari buku. " ujar Zurin sambil mengeluh penat .
" sabar la. Aku tak jumpa buku yang best lagi ni " balas Maisarah sambil mencari buku yang diinginkan.
Zurin melihat skrin telefonnya. Tiba-tiba beberapa mesej daripada Myra masuk.
Myra : Assalamualaikum Zurin. Tolong ambil aku dekat tempat kerja. Kereta aku buat hal pulak ni.. Cepat tau . aku dah lapar ni.
Zurin : waalaikumussalam. Sekejap. Lagi 15 minit aku sampai. Aku dekat kedai buku dengan Maisarah ni.
Zurin menoleh ke arah Maisarah lalu dia berkata
" Maisarah, cepat sikit. Aku nak ambil Myra ni. Kereta dia rosak. "
" Kau pergi je la ambil dia. Aku tunggu dekat sini okay? " balas Maisarah.
" Okay... "
✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨
" Myra, " tegur seorang lelaki.
Myra menoleh ke belakang lalu dia menghadap ke arah pemilik suara lelaki itu.
' aduh.. Mamat ni pula . Dia nak apa? ' soal Myra sambil tersenyum hambar ke arah Taufiq.
" kenapa tak pergi lunch lagi? " soal .
" kereta rosak. " balas Myra
" kalau macam tu jom saya bawa awak pergi lunch " ajakan Taufiq.
" Tak pe la.. Saya dah janji dengan kawan saya nak pergi lunch sama-sama. " ujar Myra.
" mesej je la kawan awak yang awak lunch dengan saya. " balas Taufiq sambil memandang serius.
Myra merengus geram. Bossnya suka sangat membulinya. Sejak dia mengetahui bossnya adalah orang yang berada di hadapannya, sejak itulah Taufiq selalu mengacaunya.
" Isshh boss ni memang suka mengarah saya eh? . " soal Myra
" saya boss, suka hati saya lah. " balas Taufiq sambil mencebik.
Myra menjeling ke arah Bossnya sambil memeluk tubuh.
" Dah jom " ajakan Taufiq sambil menarik tangan Myra.
✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨
" Kak berapa semuanya ?" soal Maisarah sambil mengeluarkan dompetnya daripada handbagnya.
" semuanya 55 ringgit. " balas Pekerja di kaunter pembayaran itu.
Selesai membuat pembayaran , Maisarah melangkah keluar dari kedai buku itu. Maisarah meneruskan langkahnya ke arah sebuah kedai makan.
Sedang Maisarah berjalan, tiba-tiba seorang lelaki melanggarnya.
Pak! Bunyi buku yang di pegang oleh Maisarah terjatuh.
" Astaghfirullah " ungkapan yang keluar dari mulut Maisarah apabila terkejut dengan perlanggaran itu.
Lantas Maisarah mengutip buku-buku yang terjatuh ke lantai tadi.
Lelaki yang berbaju merah dan berseluar jens hitam memandang ke belakang semula. Lalu dia menuju ke arah Maisarah.
" awak, saya minta maaf. Saya betul-betul tak sengaja terlanggar awak. " ujar lelaki itu sambil memandang wajah milik Maisarah.
YOU ARE READING
DIA YANG AKU CINTAI [C] ✔
Roman d'amourNo6 #romance first karya Amsyar lelaki yang dia cintai dari zaman sekolah sehinggalah mereka berjaya membina istana cinta.. tetap disebabkan orang ketiga semuanya hancur sekelip mata.. Maisarah- gadis kampung , seorang pereka fesyen dan baik hati. A...