" myra " panggil Zurin pada Myra sambil menarik tangan Myra.
" apa dia? " soal Myra
" tengok tu " arah Zurin sambil memandang ke arah Amsyar dan Syazana yang sedang bergelak sakan.
Myra membulatkan matanya.
" wieh, macam mana sekarang ni? " soal Zurin sambil menggelabah.
" macam mana kalau Maisarah nampak nanti? " soal Zurin lagi.
" kita tukar restoran lain lah " balas Myra .
" Tapi aku dah bayar " ujar Zurin sambil mengerutkan dahinya.
" Ha! Asal tak masuk lagi? " sergah Maisarah .
" Maisarah, kita makan tempat lain boleh? " Soal Myra.
" Kenapa? " soal Maisarah sambil membuat muka merajuk.
" Tak da tempat duduklah " alasan yang diberi oleh Myra.
Maisarah ingin melihat restoran itu, tapi di halang oleh Zurin dan Myra
" kau kenapa ? Tepi sikit " soal Maisarah sambil mengerutkan dahinya.
" Kau ada sorokkan apa-apa ke dari aku? " soal Maisarah ambil memandang tajam ke arah Myra dan Zurin
" Mana ada " balas Zurin.
" kalau tak da, kenapa nak halang pandangan aku? " soal Maisarah.
" tepi " arah Maisarah sambil menolak Myra dan Zurin dengan perlahan.
" Ada je tempat kosong. Lagi pun kau dah tempah tempat kan " ujar Maisarah sambil melihat kawasan dalam restoran itu.
Myra dan Zurin memandang ke arah meja yang diduduk oleh Amsyar dan Syazana.
" nasib baik dia dah bla " ujar Zurin. Myra pula hanya menghelakan nafas.
Maisarah memandang ke arah Myra dan Zurin. Myra dan Zurin hanya tersenyum seperti tiada apa-apa yang berlaku.
" Kalau dah ada tempat duduk, jom la kita masuk. " ajakan Myra sambil menarik tangan Maisarah.
" pelik je la korang ni " ujar Maisarah. Maisarah terpandang susuk tubuh seorang lelaki yang amat dikenali.
" Korang " panggilan dari Maisarah pada Myra dan Zurin.
Atur langkah mereka terhenti.
" tu bukan Amsyar ke? " soal Maisarah
Myra dan Zurin membulatkan mata.
" Mana ada Amsyar. Tu orang lain la " balas Myra sambil menarik tangan Maisarah.
" Zurin, kenapa kau belanja aku makan hari ni? . Macam pelik je tiba-tiba nak belanja makan. " soal Maisarah sambil memandang Zurin sambil tersenyum sinis.
" Kejap erhh . " pinta Zurin.
Zurin menutup mata Maisarah dengan kain berwarna hitam. Maisarah di pimpin masuk ke dalam sebuah bilik. Makanan yang sudah terhidang sungguh menggodakan.
" Kau buat apa ni Zurin? " soal Maisarah.
" Okay guys !! Sekarang!! " arah Zurin pada pekerja Maisarah sambil meleraikan ikatan.
Happy birthday to you
Happy birthday to you
Happy birthday to Maisarah
Happy birthday to youNyanyian lagu hari jadi itu dinyanyikan dengan kuat sekali.
Maisarah terkejut dengan kejutan itu. Sungguh dia berasa bahagia walaupun hanya di samping ibu bapanya dan rakan-rakannya. Maisarah memandang Myra dan Zurin sambil tersenyum bahagia .
YOU ARE READING
DIA YANG AKU CINTAI [C] ✔
RomanceNo6 #romance first karya Amsyar lelaki yang dia cintai dari zaman sekolah sehinggalah mereka berjaya membina istana cinta.. tetap disebabkan orang ketiga semuanya hancur sekelip mata.. Maisarah- gadis kampung , seorang pereka fesyen dan baik hati. A...