BAB 47 : TASIK

49 12 0
                                    

Amsyar memulas tombol pintu bilik Maisarah.  Amsyar melangkah masuk lalu tangannya memulas tombol pintu untuk  menutup pintu bilik itu semula.

Amsyar hampiri Maisarah.  Dia memandang sayu pada Maisarah.  Sungguh dia tidak tahu apa perasaannya pada masa itu.  Perasaan marah dan sayangnya terhadap Maisarah bercampur.  Amsyar melihat air mata Maisarah yang mula mengering di pipi mulusnya. 

" perlukah aku minta maaf pada Maisarah? " soal Amsyar sambil duduk di birai katil Maisarah. 

Rambut Maisarah yang hampir menutupi separuh muka itu disingkap oleh Amsyar . Amsyar menyelimutkan Maisarah sehingga paras bahunya kemudian Amsyar bangun dari duduknya lalu dia mengangkat kaki meninggalkan Maisarah .

          ✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨

" Maisarah,  kau ada masalah dengan Amsyar kan? " soal Myra sambil memandang serius pada Maisarah.

" Mana ada " tipu Maisarah.

" Kau tak payah tipu lah.  Kau ingat aku dengan Myra tak tahu?  " ujar Zurin pula.

" Kenapa kau tak cakap dengan kitaorang yang Amsyar tu ada perempuan lain? " soal Myra.

" Apa korang cakap ni?  " soal Maisarah sambil menahan perasaan marahnya.

" Maisarah,  kitaorang sayang kau tau. Aku tak nak Amsyar tu permainankan hati kau lagi " ujar Zurin pula.

         ✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨

" Assalamualaikum umi , ayah.  " salam diberi oleh Maisarah sambil membuka pintu utama rumahnya.

Maisarah menuju ke arah ruang masak.  Dia menuj  ke arah Puan Khatijah yang sedang memasak.

" umi,  umi buat apa ni?  Ni kan rumah Maisarah,  biarlah Maisarah buat semua ni "
         
" Umi bosan lah.  Tu yang umi masak.  Kalau umi masak,  tak da lah umi susahkan Maisarah. " balas Puan khatijah sambil menggaul sup ayam.

" Suka hati ibulah.  Mana ayah? " soal Maisarah sambil melihat sekelilingnya.

" ayah ada dekat atas.  " balas puan khatijah.

" Assalamualaikum " salam diberi oleh Amsyar sambil menuju ke arah Maisarah dan uminya.

" umi,  kenapa tak suruh Maisarah je masak? "  soal Amsyar

" alah,  bukan selalu umi datang.  Biarlah umi masak hari ni " balas Puan khatijah.

" Amsyar,  kamu dah balik.  Bila sampai? " soal Encik Rusli.

Amsyar mengalihkan pandangannya pada ayah mertuanya.

" Baru je ayah.  " balas Amsyar sambil mengukirkan senyuman.

Telefon Amsyar berbunyi.  Dia memandang ke arah skrin telefonnya lalu nama Syazana terpampang di skrin telefonnya. Amsyar tersenyum. Encik Rusli juga nampak nama Syazana di skrin telefon Amsyar.

" umm,  Amsyar naik dulu ya " pinta Amsyar sebelum beredar dari situ. 

Encik Rusli hanya mengangguk. Maisarah pula hanya melihat Amsyar beredar dari situ. 

         ✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨

Ting! Tong!  Ting!  Tong!  Bunyi loceng rumah milik Amsyar dan Maisarah.

Amsyar membuka pintu rumahnya. Matanya tertumpu pada dua orang yang sudah berusia separuh abad. Amsyar sedikit terkejut.  Maisarah pula tiba di muka pintu.  Dia mengukirkan senyuman pada ibu dan ayah mertuanya.

DIA YANG AKU CINTAI [C] ✔Where stories live. Discover now