Bab 34: LEMBAB

37 14 0
                                    

Ting!  Ting!  Bunyi pemberitahuan whatsapp.  Syazana yang sedang memilih pakaian untuk dibeli ,  perbuatannya terhenti.  Lantas dia menyelukkan tanggannya ke dalam handbag lalu dia mencapai telefon pintar miliknya.

Skrin telefon terpampar mesej daripada Zamri. 

Zamri : Kau dekat Mall baru buka tu kan?  Aku nak kau turun bawah.  Kita jumpa dekat cafe yang dekat sebelah mall. 

Cetus hatinya bertanya  ' Mana dia tahu aku dekat sini?  ' 

Syazana : Okay.  Kejap lagi aku turun. Bagi aku 10 minit ..

         ✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨

" awak Maisarah kan? " soal perempuan itu.

" Ya saya.  Umm..  Boleh saya tahu apa nama awak? "

" ouh ya.  Sorry lupa nak beri tahu nama.  Nama saya Nadia. Saya bakal isteri Zamri " balas Nadia sambil mengikuti langkah Maisarah memasuki bilik Maisarah.

" ouh.  Duduk lah "

" terima kasih " balas Nadia sambil melabuhkan punggungnya.

" awak tunang Zamri?  Zamri tak da pun bagi tahu saya yang dia dah bertunang "

" dia lupa mungkin.  Jadi saya datang ni saja nak berkenalan dengan awak.  Zamri kata awak perempuan yang baik.  Saya pula jenis tak ramai kawan, so saya ingat nak berkawan dengan awak.  Itupun kalau awak sudilah " jelas Nadia lagi.

" ouh..  Boleh je awak nak berkawan dengan saya.  " balas Maisarah sambil melemparkan senyuman.

" Maisarah, gambar ni gambar awak ke?  Dengan siapa ni? " soal Nadia sambil melihat bingkai gambar yang elok terletak di atas meja kerja Maisarah.

" ya.. Tu gambar saya dengan tunang saya . Gambar tu masa kitaorang zaman sekolah menengah.  "

" Ouh..  Muka dia sama macam kawan Zamri.  Nama dia Amsyar tak silap saya.  Anak Dato' Halim and kitaorang pernah satu sekolah " balas Nadia.

" betul la tu. Memang nama tunang saya Amsyar. Awak dah lama ke kenal Amsyar? "

"  sejak kecil lagi.  Mama Am,  mama Zam dengan mama Nad memang kawan rapat.  So,  kitaorang memang dah kenal la.. " balas Nadia.

" Ouh..  Kira dah lama lah berkawan. "

" So, bila awak dengan Amsyar akan bernikah? Boleh lah saya datang majlis awak nanti.  " soal Nadia.

" boleh je kalau nak datang.  Saya lagi suka kalau awak datang. Tentang tarikh nikah , Yang tu saya tak tahu.  Sebab kitaorang baru je bertunang. " balas Maisarah.

" Untung awak dapat Amsyar. " ujar Nadia sambil tersenyum.

" awak pun beruntung tau dapat Zamri.  Dia pun baik orangnya.  " balas Maisarah.

Nadia hanya mampu tersenyum dan  menundukkan pandangannya . Jauh dalam sudut hatinya ada sebuah kesedihan. Lantas hatinya berkata ' Maisarah,  dia tak cintakan saya. Dia cintakan awak.  Sekarang baru saya faham kenapa dia suka awak . Awak perempuan yang sempurna.  Tak lama lagi awak akan bahagia bersama orang tersayang.  Saya pula hanya memandang kebahagiaan awak.  '

" Hey.  Are you okay? " soal Maisarah sambil memandang wajah Nadia yang muram itu.

Nadia hanya membalas dengan senyuman lalu mengangguk .

        ✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨

Zamri hanya duduk termenung memandang setangkai cawan yang berada di atas meja di hadapannya. 

DIA YANG AKU CINTAI [C] ✔Where stories live. Discover now