BAB 14 : HARI KECEMERLANGAN

46 16 1
                                    

Seorang pelajar sekolah mengenakan baju kurung berwarna hitam bercorak bunga kecil menampakkan penampilannya seorang yang ayu..  Tambahan pula mengenakan tudung  shawl berwarna hitam.
Setelah 5 tahun dia belajar disini,  kini tiba masanya dirinya dan rakan yang lain meninggalkan sekolah.

Aku berdiri di luar kelas sambil melihat sinaran matahari yang menembusi awan untuk menerangi bumi...  Selain itu,  aku juga melihat sekawan burung bertenggek di dahan pokok yang sedang berkicau...  Indahnya kicauan itu sehingga membuatkan diri ini terasa tenang..  Tambahan pula,  kawasan yang dikelilingi tumbuhan hijau..  Aku melihat sekeliling kawasan sekolah.. 

" Akan ku rindu sekolah ini..  Banyak kenangan manis dan pahit aku lalui..  Di sinilah aku menuntut ilmu..  Cikgu-cikgu di sini semuanya baik belaka.  " cetus hatinya sambil tersenyum..  Perasaan sedih menggunung didalam dirinya..  Amat berat ingin meninggalkan kawan-kawan dan guru-guru.

" haih termenung apa tu?  " soal Zamri sambil berdiri di sebelah Maisarah .

" tak de apa-apa..  Saja nak tengok kawasan sekolah..  Lepas ni mungkin dah tak jejak sekolah ni..  " balas Maisarah sambil melihat pondok di hadapan kelasnya.

" ouh..  Tengoklah puas-puas...  Orang dekat sebelah ni tak nak tengok lama-lama ke? "

Maisarah hanya menjeling.

" gurau... Gurau... "

" perhatian kepada semua pelajar yang terlibat dengan konvo sila berkumpul di block F sekarang juga.  " pengumuman dari Cikgu Ayyati.

" jom pergi block F.. Kau nak tunggu Myra dengan zurin,  aku rasa diorang tak sampai lagi. " Ajakan Zamri.

" jom.. " balas Maisarah sambil melanggah kaki kanan menuju ke block F.

Seorang lelaki berdiri di muka pintu tingkatan 5B dia memerhatikan langkah seorang perempuan iaitu Maisarah.

" kenapa dia rapat dengan Zamri?...  Dia suka Zamri ke?...  Tak mungkin la..  Atau Zamri yang suka dia..  Cara Zamri pun aku nampak dia selalu kejar Maisarah. " cetus hatinya sambil memandang Maisarah dan Zamri jalan bersebelahan.

" wieh..  Jom la..  " ajakn Zali sambil menepuk bahu Amsyar.

Amsyar hanya mengangguk .

" aku tahu apa yang kau fikirkan.  Kau fikir pasal Maisarah dengan Zamri kan?..  Aku nampak dari tadi kau pandang Maisarah..  Apa yang aku boleh bagi nasihat dekat kau fikir positif je..  Aku yakin Maisarah dengan Zamri tu tak de apa-apa hubungan. " kata Zali sambil memandang Amsyar yang sedang fokus memandang Maisarah dan Zamri.

Amsyar memandang Zali dengan hairan " kenapa kau cakap macam tu? " soalnya.

" sebab aku tahu kau dah lama suka Maisarah...  Dari cara kau layan dia pun aku dah dapat rasakan. Dengan perempuan lain kau tak beri layanan yang sebaik kau layan Maisarah.  Come on aku dengan kau dah lama rapat kot Sejak kita form two..  " ulas Zali sambil mengangkat kening sambil tersenyum nipis..

Amsyar hanya tersenyum.

       ✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨

" Maisarah cepat la!!  " jerit Zurin sambil menghulurkan baju konvo untuk Maisarah.

" ehh dah sampai rupanya..  Tak panggil aku pun..  " kata Maisarah kepada Myra dan Zurin yang sedang tersenyum melihatnya.

" alo sian dia..  Sorry la mai..  Jom bersiap " pujuk Myra sambil memegang tangan Maisarah.

Aku memakai baju konvo itu... Aku memandang belakang..  Dan aku melihat seorang lelaki yang segak berpakaian baju berwarna putih dan berseluar jens biru gelap.  Aku terpegun melihat kekacakkannya.... Kami bertentang mata..  Dia senyum melihat aku..  Aku hanya mendiamkan diri seolah tidak boleh bergerak..  Dia datang hampiri ku.. 

DIA YANG AKU CINTAI [C] ✔Where stories live. Discover now