"Assalamualaikum warahmatuallah... " salam terakhir disebut.. Siap saja solat, Maisarah terus membaca doa.
Maisarah segera bergegas ke biliknya untuk menyiapkan diri.. Perasaannya bercampur perasaan tidak sabar mahu belajar bersungguh sungguh , tidak sabar mahu berjumpa kawan-kawan and perasaan takut juga bermain di fikirannya kerana cikgu Ayyati memaklumkan ada pelajar baru yang akan masuk ke kelasnya.. Mana tak takutnya, Maisarah risau akan murid baru itu lebih bijak daripadanya justeru makin menambah pesaing yang Maisarah perlu kalahkan.
Slurp.. Slup ...bunyi air yang dihirup oleh Maisarah. Selepas bersarapan maisarah bagun dari tempat duduk makannya dan terus mengangkat kaki meninggalkan ruang makan.
" Ibu, Maisarah pergi dulu.. " kata Maisarah sambil tersenyum melihat wajah ibunya. Maisarah terus memeluk ibunya dan bersalam dengan ibunya sebelum Maisarah pergi ke sekolah .
✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨
" Maisarah!! Cepat la.. Lambatlah kau ni.. Kita dah lambat ni.. " kata Myra sambil menarik tangan Maisarah.
Kring!! Bunyi lonceng berbunyi.. Jarum jam tepat pukul 7:30 pagi.
Maisarah melihat seorang guru perempuan berjalan menuju ke kelasnya.
Adakah pelajar perempuan di sebelah cikgu Ayyati itu pelajar baharu?... Aku sambung menyapu kelas sambil mencuri pandang muka pelajar baru itu.
" Maisarah kau tengok apa? " pertanyaan Lina sambil memegang bahu Maisarah.
" tu... Perempuan yang berjalan belakang cikgu Ayyati.. Aku rasa dialah pelajar baru yang akan satu kelas dengan kita. " jawap Maisarah sambil memandang tajam pelajar baru itu...
" Ye kot... " balas Aminah.
" aduh jauhnya kelas aku.. Si nisa' kata kelas aku tak jauh.. Ni dah tiga block cikgu ni bawa aku berjalan... " rungutan Pelajar baru itu sambil memeluk tubuh..
Cikgu Ayyati tiba di kelas 5A sambil membawa pelajar baru itu.. Semua murid kelas 5A mendiamkan diri apabila melihat pelajar di sebelah cikgu Ayyati .
" assalamualaikum class!!... " Cikgu Ayyati beri salam...
Semua pelajar berdiri dan terus menjawap salam
" Class saya ada beritahu kamu semua yang kita akan ada pelajar baru yang akan masuk ke kelas 5 mutiara... Jadi cikggu kenalkan inilah pelajar baru kita... " cikgu Ayyati memandang pelajar baru itu dan berkata kepada pelajar itu. " Syazana, awak boleh kenalkan diri. "...
Syazana mengangguk pada cikgu Ayyati dan memandang rakan sekelasnya dan terus memperkenalkan diri " Hai.. Nama saya Syazana Amanda Binti Dato' ilham , boleh panggil saya Syazana. Saya berasal dari Kuala Lumpur.. "
" okey Syazana kamu boleh duduk di sebelah Ayu " perintah cikgu Ayyati sambil menunjukkan arah . Syazana terus duduk di sebelah Ayu. " Saya harap kamu semua boleh beri tunjuk ajar yang baik dan terima dia sebagai pelajar baru. "
✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨
" Amsyar, aku dengar ada pelajar baru masuk.. Betul ke?.. Dia kelas apa? " pertanyaan Zali sambil menulis karangan bahasa Melayu yang cikgu Laila sediakan.
" haah.. Tak silap aku nama dia Syazana.. Orang kata dia cantik.. " balas Amsyar sambil memandang Zali yang tekun membuat latihan.
" Abis tu kau suka dia ke? Siap memuji lagi " pertanyaan Zali sambil menyiku lengan Amsyar...
YOU ARE READING
DIA YANG AKU CINTAI [C] ✔
RomanceNo6 #romance first karya Amsyar lelaki yang dia cintai dari zaman sekolah sehinggalah mereka berjaya membina istana cinta.. tetap disebabkan orang ketiga semuanya hancur sekelip mata.. Maisarah- gadis kampung , seorang pereka fesyen dan baik hati. A...