BAB 50 : TAMPARAN

106 12 1
                                    

PANG!!   Tamparan dari Myra pada Syazana.

" Kau,  jangan harap kau akan bahagia dengan Amsyar and,  aku akan pastikan, yang kau takkan dapat Amsyar " ujar Myra sambil menunjukkan jari telunjuknya pada muka Syazana.

" how dare you " ujar Syazana sambil merengus geram.

Pada masa yang sama......

" kau tak ingat ke isteri kau dekat rumah , Amsyar ? " soal Zurin.

" Buat apa aku nak ingat dia?  . Dia bukan fikirkan aku pun.  " balas Amsyar.

" Kau tahu tak,  yang dia tu hari-hari menangis disebabkan kau. And,  pasal hari tu,  aku tak tahu la kenapa kau sanggup buat Maisarah macam tu. "

" kau tak da rasa simpati ke?  . Dia tu isteri kau.  " soal Zurin dengan perasaan marah.

" Eh , aku buat macam tu ada sebab. Bukan tanpa sebab.  " balas Amsyar dengan dingin

" kalau ada sebab pon,  perlu ke sampai nak tolak dia sampai luka dahi dia? ! " soal Zurin

" kau tak payah sibuk la hal rumah tangga aku.  Aku tahu macam mana nak jaga dia " ujar Amsyar.

" jaga?  . Macam tu ke kau jaga dia.  Aku ni bukan saja nak menyebuk pasal kau dengan Maisarah,  tapi aku bertindak atas sebab kau pernah berjanji dengan aku. " ujar Zurin.

" Maisarah cintakan kau sorang je.  Tak pernah terdetik pun dia nak suka pada lelaki lain.  Siasat dahulu sebelum bertindak. "  ujar Zurin asebelum beredar dari situ.

          ✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨

Datin Haliza dan Dato' Halim melabuhkan punggungnya di sofa yang terletak di ruang tamu milik Amsyar dan Maisarah.

" Mama,  mama duduklah dulu.  Maisarah buatkan air sekejap " ujar Maisarah sambil memandang Datin Haliza. Maisarah melangkah ke dapur.

" Maisarah, tak payah buat air.  Mama cuma nak jumpa dengan Amsyar.  Mana dia? " soal Datin Haliza.

" Umm...  " Maisarah bergumam. 

" Dia keluar kan? " soal Datin Haliza sambil menahan marah pada Amsyar.

" dengan siapa dia keluar? " soalnya lagi. 

" Maisarah tak tahu dia keluar dengan siapa.  " balas Maisarah.

Datin Haliza bangun dari duduknya lalu dia mendekati Maisarah. Tangan Maisarah di pegang.  Seusai dia menatap wajah menantunya,  dia memeluk tubuh milik Maisarah.

" Mama tahu apa yang Maisarah rasakan sekarang.  Mama minta maaf sangat-sangat . Mama sendiri tak sangka Amsyar buat macam ni pada Maisarah. " ujar Datin Haliza sambil menahan air matanya. Maisarah pula sudah mengalirkan air matanya. Dia memeluk ibu mertuanya dengan erat sekali. Dato' Halim hanya memandang bawah.  Dia juga menahan geram pada anaknya.

" mama, ni semua salah Maisarah.  Sepatutnya,  Maisarah tak perlu bercampur demgan lelaki lain.  " ujarnya sambil mengalirkan air mata.

" Tak. Maisarah tak salah.  Anak mama yang salah.  Mama minta maaf sangat-sangat bagi pihak Amsyar . " bantah Datin Haliza sambil menggugurkan air mata.

Cekek!!  Pintu dikuak.

" assalamualaikum " salam diberi oleh Amsyar.

Lantas pelukan Maisarah dan Datin Haliza itu dileraikan.  Dato' Halim pula berdiri menghadap Amsyar.  Amsyar hanya terpaku melihat kedua-dua orang tuanya yang sedang memandangnya. Amsyar mula gelisah.  Dia mencuba untuk tenangkan diri. 

DIA YANG AKU CINTAI [C] ✔Where stories live. Discover now