" maisarah !!!! " jerit Amsyar .
Tanpa membuang masa, Amsyar berlari kearah Maisarah dan dia terus menarik Maisarah..
Mereka berdua jatuh terduduk.
Syazana melihat Amsyar dan Maisarah yang sedang bertentang mata selepas terjatuh. Syazana tersentak ' Sial !!! ' katanya didalam hati. Muka Syazana menjadi bengis. ' apa susah sangat perempuan ni nak mati??!!!!! ' soal Syazana sambil mengerutkan dahi.
" Kau Okay tak Maisarah? " soal Amsyar.
" A.. Aku okay. Terima kasih. " balas Maisarah dengan tergagap kerana terkejut atas kejadian tadi. Tambahan pula, jantungnya yang berdegup dengan laju apabila dia dapat menatap wajah Amsyar dengan begitu rapat.
" Maisarah are you okay? " soal Syazana sambil menghampiri dirinya pada Maisarah dan Amsyar. Amsyar bangun dan membetulkan bajunya.
" Saya okay.." balas Maisarah sambil mencuba untuk bangun dari duduknya itu. Namun gagal. Kakinya rasa begitu sakit.
" Kau boleh bangun tak ni? " Soal Amsyar. Hatinya berasa risau akan Maisarah .
" Aku boleh" balas Maisarah sambil mencuba untuk bangun. Maisarah mengeluh sakit.. ' Ya Allah sakitnya kakiku ini . Permudahkanlah urusanku ' rintih Maisarah dalam hatinya. Tanpa membuang masa Amsyar membantu Maisarah bangun dari jatuhnya itu. Dia memegang pinggang Maisarah dan terus membangunkan Maisarah.
" Erhh.. Apa ni!! " jerit Maisarah sambil memukul tangan Amsyar .
" apa??.. Saya cuma nak bantu awak bangun je.. " balas Amsyar dengan wajah yang serius.
Syazana pula dari tadi hanya tidak berpuas hati. ' kau pehal perempuan!! Tak teti nak bngun sendiri ke? ' marah Syazana sambil memeluk tubuh. Dengan matahari tegak di atas kepala lagi, makin bertambah la panas dalam hatinya.
Maisarah hanya berdiri dengan sebelah kaki. Tangan sebelah kirinya menahan keseimbangan badannya dengan meletakkan di kereta yang bertapak disebelahnya.
" Meh aku papah kau.. " kata Amsyar sambil menggapai tangan Maisarah
" tak nak lah.. Aku ni perempuan, kau tu lelaki " balas Maisarah sambil mencuba meleraikan pegangan itu.
" jangan nak degil.. Kaki kau tu bukan kuat sangat nak berjalan. Tak pasal-pasal mengesot la kau. Dah jangan nak mengada. Masa kecemasan macam ni la tak salah nak bantu kau.. Kau nak ke mengesot masuk kereta? . Lepas ni aku hantar kau pergi klinik, pastu aku terus hantar kau balik . " bebel Amsyar.
" Am, lengan awak tu terluka.. " kata Maisarah sambil melihat luka dari kesan tergisir di jalan tar.
" tak pe. Tak sakit pun.. Cuma pedih sikit " balas Amsyar sambil melihat luka yang terdapat di lengannya itu.
" Syazana kau balik sana. Yang kau buat muka minta gaduh pehal? " soal Amsyar.
Syazana tersentak dengan kata Amsyar itu. Dia mengangkat kaki meninggalkan Maisarah bersama Amsyar . Maisarah pula terpaksa mengikut saja kata Amsyar itu.
Syazana melolos diri kedalam tempat duduk memandu. Dia menghidupkan enjin keretanya.
" Argggghh tak guna punya perempuan!!!!!!! " Syazana memberontak. Dia mengusutkan rambutnya. Rambut yang menjadi seperti rambut tidak terurus.
✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨
Keadaan didalam kereta menjadi sunyi sepi. Radio pun tidak tibuka. Kejadian yang berlaku 30 minit lepas masih berlegar di fikirannya.
YOU ARE READING
DIA YANG AKU CINTAI [C] ✔
RomanceNo6 #romance first karya Amsyar lelaki yang dia cintai dari zaman sekolah sehinggalah mereka berjaya membina istana cinta.. tetap disebabkan orang ketiga semuanya hancur sekelip mata.. Maisarah- gadis kampung , seorang pereka fesyen dan baik hati. A...