BAB 13 : STUDY GROUP

40 16 3
                                    

" please pay attention!!!! " jerit teacher suriany. 

" terima kasih teacher suriany.... " ucapan terima kasih dari cikgu Amisah sambil menunduk hormat.

Cikgu Amisah menyambung " memandangkan kamu semua lagi tiga minggu untuk menghadapi SPM, saya sudah bahagikan beberapa kumpulan untuk membuat ulang kaji...  Kelas 5A dan 5B akan bergabung,  5C dan 5D akan bergabung dan 5E dan 5F akan bergabung.  Untuk mengetahui siapa ahli kumpulan kamu,  kamu perlu berjumpa dengan Teacher suriany dan teacher akan beri tahu kamu.  Baik itu sahaja. "

Maisarah hanya berdiri berseorangan di belakang..  Memikirkan bagaimana dia mahu kehadapan kalau semua pelajar berpusu-pusu ke hadapan untuk mengetahui  mereka didalam kumpulan mana.

Zurin hampirinya dan berkata " Maisarah tadi aku dah tanya teacher suriany yang aku kumpulan 2... Kau satu kumpulan dengan aku..  Senarai nama ahli kumpulan 2 pun ada pada aku..  Jom teman aku cari ahli kumpulan kita. " ajakan Zurin sambil menarik tangan Maisarah.

"okay.. " balas Maisarah sambil membetulkan tudungnya.

" okay kau cari Myra, lina  , zamri dengan Amsyar. Aku pula akan cari Zali . " arah Zurin .

" ouh..  Okay. Aku cari diorang kejap.. "

Aku tampil ke atas pentas dan meminta kebenaran meminjam  microphone dari cikgu Amisah. 

Aku memberi salam "assalamualaikum.. " .. Suasana yang riuh rendah menjadi sunyi sepi..  Semua pelajar pandang Maisarah yang sedang berdiri di atas pentas begitu juga Zurin yang sedang berbual dengan Zali.  Aku meneruskan pengumumanku . "Perhatian kepada semua pelajar.  Nama yang saya sebut sila berkumpul di meja belakang.  Nama pertama Myra dari kelas 5A,  nama kedua Lina dari 5A , nama ketiga Zamri dar ok kelas 5A dan Nama yang terakhir Amsyar dari kelas 5B.  Harap nama-nama pelajar ini boleh beri kerjasama.  "

Aku memulangkan semula microphone itu pada cikgu Amisah. Aku menurun anak tangga dengan muka bersahaja.manakala pelajar lain hanya melihat Maisarah yang sedang berhati-hati menurun anak tangga .Malas punya pasal , panggil je terus guna microphone. 

" asal pandang aku? " tanya maisarah kepada rakan yang lain dengan muka bersahaja.  Zamri pula hanya menggelengkan kepala sambil tersenyum melihat perangai Maisarah itu.

" kau punya malas sampai guna microphone je ea.  Hahahahhaha " kata Myra sambil ketawa. 

" mudah kan??..  Ada cara lebih mudah,  kita buat cara mudah,  tak perlu nak susah-susah panggil terpekik telolong...  " balas Maisarah sambil mengangkat kening sebelah kanannya dan tersenyum nipis.

Maisarah berdiri dan hanya menunggu kehadiran ahli yang lain..

" ishh aku dah kata kan,  terus gerak sini,  nak aku menjerit ke?..  Huh " marah Maisarah mencekak pinggang..

Seorang pelajar lelaki menghampiri Maisarah ... Maisarah pula hanya melihat ke arah tempat lain... 

" hrumm mana yang lain maisarah? " pertanyaan pelajar lelaki itu.

" entah la Amsyar..  " balas ringkas Maisarah sambil memandang lantai..

" kau marah aku lagi ke mai?  Aku minta maaf kalau selama ni aku ada buat silap dengan kau..  "

Maisarah mengangkat mukanya dan memandang Amsyar sambil tersenyum dan membalas " tak de apalah..  Aku okay je.. Kalau kau ada buat silap dengan aku pon, aku dah maafkan..  Kitakan kawan..  Tak perlulah nak bermusuh musuhan..  " .

" Hai maisarah..  Are you okay today? " pertanyaan Zamri sambil tersenyum melihat wajah Maisarah yang sedang tersenyum. 

" hai..  Aku okay.. " jawap Maisarah sambil melemparkan senyuman pada Zamri.

DIA YANG AKU CINTAI [C] ✔Where stories live. Discover now