" Lina, Hari ni kita pergi library tak? " pertanyaan Maisarah sambil memandang Lina rakan sebelah mejanya.
" pergi.. Tadi cikgu baru bagi tahu aku " balas lina sambil membetulkan cermin matanya..
Aku memalingkan muka dan aku bersorak didalam hati " yes!!... Finaly!!! Dah dua minggu tak pergi library.. Rindu nak tengok crush baca buku..hahahha "
Aku memandang Myra yang sedang memandangku juga.. Aku tersenyum bahagia....
" Asal kau ni Mai?? Macam kerang busuk aku tengok.. " cebik Myra...
" hari ni kita pergi library!! " jawapku dengan gembira tak terkata.
" ala pergi library je pon.. Apa yang bestnya? "
" alah kau ni lembab la.. Kau tak ingat ke yang hari ni kelas 5B pergi library time bahasa Inggeris .. " balasku sambil menepuk peha Myra...
" So??? "
Aku menepuk dahi dan mengeluh didalam hati... " So.. Diorang akan pergi library dengan kita.. " terangku ...
" ouh... Hahah sorry la tiba-tiba aku loading.. Hahah " balas Myra sambil menepuk peha Maisarah..
✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨
Maisarah dan rakan-rakannya beratur diluar kelas...
" Okey boleh gerak! " arah ketua kelas..
Tiba di pintu library aku terus bergegas memilih meja yang berhampiran dengan meja crushku... Kaki ku terhenti di sebuah meja yang bersebelahan dengan meja crushku.. Aku melabuhkan punggung di kerusi yang empuk untuk keselesaan ku..
Myra dan Zurin hanya mengikuti sahaja Maisarah...
" Hai Amsyar.. Boleh saya duduk dalam kumpulan awak? " pertanyaan Syazana sambil tersenyum melihat kekacakkan Amsyar...
" tak boleh! " tegas Amsyar sambil menepuk meja. "aku kelas 5B , cikgu arahkan kami buat kerja secara berkumpulan.. So kau boleh bla.. " " terang Amsyar lagi sambil membentangkan kertas kerja..
Syazana memuncungkan mulutnya dan beredar dari situ..
" okey ... Kelas 5A hari ni saya relief kelas awak.. So, saya nak kamu buat nilam.. Paling sikit tiga buku yer.." kenyataan Cikgu Samsul..
"Baik cikgu ! " balas pelajar tingkatan 5A dengan bersemangat..
Aku mengisi maklumat tentang isi buku cerita yang kubaca ke dalam buku nilam.. Sejak aku duduk, aku langsung tidak memandang Amsyar.. Mungkin terlalu fokus membaca...
Aku menoleh ke arah kumpulan Amsyar.. " mana ahli kumpulan dia yang lain? Adakah ini dinamkan kerja secara kumpulan.. Ehh lupa... Biasalah kumpulan lelaki, memang payah la nak beri kerjasama. " kata Maisarah sambil melihat kertas yang terbentang diatas meja...
Zurin menyiku lenganku dengan perlahan dan berkata sambil membuat muka yang cute.... " Mai, macam Biasa erhh"
" hrumm yela.. Tapi pandai-pandai kaulah kalau cikgu tahu.. " balas ku sambil menyerahkan buku nilamku pada Zurin..
" malasnya kau Zurin... Baca tu bukan Lama pon.. Sedap je tiru rekod nilam orang " leterhan Myra sambil mengerutkan dahi..
Aku menlihat dan dengar saja leterhan Myra.. Zurin pula menutup telinganya...
Aku berdiri dari tempat duduk ku.. " nak pergi tempat Amsyar or tak nak? " pertanyaan ku sedari...
" tak perlulah.. Lebih baik aku melihat dia dari jauh.. Itu pun sudah memadai. Tak de la orang kata aku ni tergila-gila sangat dekat si Amsyar tu.. Tapi.... Aku kesian pulak dia dengan Zali dari tadi memikirkan kerjanya itu.. " balasku sambil melihat raut Amsyar yang sedang sibuk menyiapkan kerja..
YOU ARE READING
DIA YANG AKU CINTAI [C] ✔
RomanceNo6 #romance first karya Amsyar lelaki yang dia cintai dari zaman sekolah sehinggalah mereka berjaya membina istana cinta.. tetap disebabkan orang ketiga semuanya hancur sekelip mata.. Maisarah- gadis kampung , seorang pereka fesyen dan baik hati. A...