Bab 44 : BUNGA ROS

50 14 2
                                    

" Myra,  hari ni kita lunch dengan Maisarah nak? " soal Zurin.

" Aku rindu lah dengan Maisarah.  Dah lama kita tak jumpa dia " ujarnya lagi sambil menuang secawan teh

" Okay juga. Kita pergi butik dia lah nanti. " balas Myra.

" Kau rasa Maisarah tu okay tak? " soal Zurin  sambil membuat riaksi muka risau.

" Kenapa kau tanya macam tu? " soal Myra.

" aku dengan Zali , kitaorang syak yang Maisarah dengan Amsyar tu  ada masalah. " balas Zurin.

" Aku pun pelik tau sejak kebelakangan ni.  Maisarah tu dah jarang mesej kita.  Lepastu masa persandingan dia dengan Amsyar , aku  tengok Amsyar tu macam tak happy je " ujar Myra pula.

" Nanti kita tanya dia lah " ujar Zurin.

        ✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨

" Awak " panggilan dari Maisarah pada Amsyar yang sedang menuruni anak tangga.

" apa dia? " soal Amsyar sambil mengerutkan dahinya.

" Jom sarapan " ajakan Maisarah.

Lantas Amsyar meneruskan langkahnya ke arah ruang makan.

" duduklah " arah Maisarah dengan nada yang perlahan.

" apa kau masak ni?  " soal Amsyar sambil memandang serius pada Maisarah.

" Nasi goreng la " balas Maisarah dengan perasaan takut.

" kau  ingat aku nak makan ke masakan kau ni? " soal Amsyar.

" tah tah dalam makanan ni ada racun. " ujar Amsyar sambil membelek nasi goreng.

" apa awak cakap ni?  . Takkan saya nak racun suami saya sendiri? " soal Maisarah sambil menitiskan air mata kesedihannya.

" kau tak payah nak berlakun la.  " ujar Amsyar sambil .

" Ehh,  kau ingat dengan masakan kau ni aku boleh terpikat dengan kau ke?! " soal Amsyar dengan dingin sambil menjatuhkan makanan dari meja makan.

Lantas Amsyar beredar dari situ. Maisarah melutut sambil mengalirkan air mata kesedihannya.

          ✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨

Tuk...  Tuk...  Tuk...  Bunyi ketukan pintu dari kak Syima.

" Masuk " arah Amsyar.

" Ya ada apa kak Syima? " soal Amsyar sambil memandang skrin komputer.

" wakil dari syarikat dato' Ilham dah sampai tuan.  Lagi lima minit kita akan mula meeting. " pesan kak Syima pada Amsyar.

" Okay.  "balas Amsyar tanpa memandang Kak Syima.

          ✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨

" Assalamualaikum  " salam diberi.

" waalaikumussalam " balas Maisarah sambil mengukirkan senyuman pada Nadia.

" Maisarah busy ke? " soal Nadia sambil melangkahkan masuk bilik kerja milik Maisarah.

" Tak pun " balas Maisarah.

Tuk! Tuk!  Tuk!  Bunyi ketukan pintu

" Masuk " arah Maisarah.

" mama " ujar Nadia pada ibunya Datin Zurah.

DIA YANG AKU CINTAI [C] ✔Where stories live. Discover now