Bab 41 : MENGUSIK

45 15 6
                                    

Di rumah milik Zamri dan Nadia.

Nadia hampiri Zamri yang sedang tidur .

" Abang,  jom solat " ajakan Nadia pada Zamri yang sedang tidur.  Nadia memukul sedikit lengan Zamri.

" Apa ni.  Boleh tak jangan ganggu aku.  Aku  ni penat tahu tak " balas Zamri dengan dingin.

" Abang,  jom solat.  Berdosa tau kalau tinggalkan solat. " ujar Nadia lagi.

Lantas Zamri menolak Nadia sehingga terjatuh.

Gedebuk !!

" padan muka kau !.  Aku dah kata,  aku penat , kau tak faham ke?!!  " jerkah Zamri.

" Abang,  Abang tak pernah jadi imam saya sepanjang saya jadi isteri awak.  Apa salahnya awak jadi imam saya hari ni " ujar Nadia.

Zamri bangun dari baringnya lalu dia menuju ke arah Nadia.  Lantas tangannya menarik rambut Nadia.

" sekarang ni kau nak melawan la cakap aku?  Hah!!!  . Kau ni,  pagi-pagi buta ni la kau  nak cari pasal dengan aku.  " ujar Zamri dengan nada yang tinggi.

" abang,  Sakit la..  Lepas " adu Nadia sambil mengalirkan air mata.

" Lain kali kalau tak nak kena macam ni,  kau dengar je cakap aku !!! " jerkah Zamri sambil menolak kepala Nadia.

" Aagghhh!!! Pagi-pagi dah kena bising dengan kau.  Mana aku tak naik angin dengan kau.  " ujar Zamri sambil merebahkan dirinya.

Nadia melangkah keluar dari bilik itu sambil mengalirkan air mata. 

           ✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨

" Syazana!! " panggilan daripada Datin Khalidah sambil mengetuk pintu bilik anaknya.

Panggilan tidak dinyaut.

" Syazana bangun!!  "

" ada apa?  Orang mengantuk la " balas Syazana . Matanya masih berpejam.

" bangun la. Papa nak jumpa kamu ni. Kamu nak mama simbah air baru nak bangun ke? "

" Ye la ye la..  Orang bangun ni " balas Syazana duduk di birai katil.. Rambutnya yang kusut masai itu dibetulkan.

Datin Khalidah menuruni tangga lalu menuju ke arah ruang makan.

" Dah bangun dah anak kesayangan awak tu? " soal Dato' Ilham sambil meletakkan setangkai cawan coffee.

" Dah.  " balas Datin Khalidah sambil melabuhkan punggungnya.

         ✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨

" Besok kita balik " ujar Amsyar sambil berdiri di muka pintu.

" Tapi, kita baru dua hari dekat sini " ujar Maisarah sambil duduk di birai katil.

" ikut je la cakap aku.  Nanti apa pulak mama cakap kalau aku balik sorang. " ujar Amsyar lagi.

        ✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨

" Good morning pa,  ma.  " ujar Syazana sambil mengukirkan senyuman.

" Good morning.  " balas Dato' Ilham.

" sini kita makan.  " ajakan Datin Khalidah sambil menuangkan segelas air susu.

" Pa,  tadi mama kata papa nak cakap something dengan Syazana.  Apa dia ? " soal Syazana sambil melabuhkan punggungnya di kerusi meja makan yang terletak di sebelah Dato' Ilham .

DIA YANG AKU CINTAI [C] ✔Where stories live. Discover now