BAB 9 : DIA CEMBURU KE?

54 18 0
                                    

" isshhh geramnya aku dengan Syazana tu..  Saja nak sakitkan hati aku..  Dah tau aku ni suka Amsyar,  dia boleh pulak cerita..  Si Amsyar pon satu lah..  Siap kenyit mata lagi dekat si Syazana.... Eeshh geramnya " leterhan Maisarah sambil memeluk tubuh .. Semakin lama memikirkannya, air Matanya mula jatuh dan membasahi pipi.. Pada masa itu,  semua benda yang Syazana ceritakan,  Maisarah percaya bulat-bulat.. 

Maisarah membaling buku novelnya diatas tilam dengan kuat sehingga terpelanting lantai..

Maisarah mengambil telefonnya dari kocik seluarnya... Dia membuka whatsapp dan mencari kenalan Amsyar yang disave ' Amsyar My Crush ' ..

Maisarah memberi salam bagi memulakan perbualan. " assalamualaikum Amsyar...  Happy la tu...  Ada orang caring dekat dia "

" waalaikumussalam maisarah..  Hah?  Apa maksud kau ni ?"

" eleh buat tak tahu pulak.. "

" amende doh?...  Siapa caring dekat aku? "

" Syazana la...  "

" Syazana?  Bila pulak ni? (emoji berfikir) "

"tadi dia cerita dekat aku yang dia kata ' take care..  Bawak motor elok-elok ' lepas tu kau boleh kenyitkan mata dekat  dia.... " balas Maisarah dengan lajunya.

" Wait... Kenyit mata?? " pertanyaan Amsyar pada dirinya sambil menggaru kepala.  "Bila pulak aku kenyit mata dekat Syazana ..  Eehh tak de masa lah aku nak layan perempuan gila tu.. Kau jeles erhh?? " balas Amsyar..

" ye la tu... Aku nak cakap sikit boleh ?"

" ye betul aku tak layan dia.. Apa dia? "

" asal kau tak layan Syazana? .. Kau boleh je layan aku baik.. Tapi kenapa dengan Syazana kau cuba mengelak dan tak layan dia? "

" bila masa aku layan kau? "

" maksud aku,  kau boleh je layan aku baik..  Tapi kenapa tak pada Syazana? "

" perlu ke aku layan perempuan yang tak penting dalam hidup aku ? .. Kau tahukan,  aku ni Mana nak layan perempuan... Mana-mana perempuan sekali pon whatsapp aku,  aku akan jawap sepatah dua je la... Kau tak payah percaya cakap dia tu..  Pasal angkat kening tu dia saja je buat cerita..  Tak kuasa aku nak layan dia.. " jelas Amsyar

"Okey" balas ringkas Maisarah.

" ... Dah pergi tidur... Kau tu perempuan tak elok tido lambat....  Aku nak main game dengan Zali.. "

" Okey..  Good night .. Jangan la hasyik nak main game je..  Mata tu sakit nanti baru tahu betapa penting dan sakitnya mata tu " bebel Maisarah...

Amsyar hanya memberi bluetick..  Tapi dia menjawap dengan mulutnya " baiklah nenek..  " balas Amsyar sambil tersengih ...

" Nenek?...  Nenek mana Amsyar? Siap tersengih sengih dari tadi.. " pertanyaan Atok Amsyar...

" tak ada apalah atok.." balas Amsyar... 

............

" Dah la Zali..  Aku penat lah..  Dah pukul tiga ni..  Nanti kene bangun lagi nak solat  pergi sekolah lagi.

" Okey...  "

Amsyar merebahkan dirinya diatas katilnya dan meletakkan telefonnya disebelah kepalanya.Amsyar teringat perbualannya dengan Maisarah tadi... 

" Dia jeles  ke?... Bukan pelik tapi sebelum ni tak de la jeles sampai chat aku malam-malam tadi. " pertanyaan Amsyar sambil memikirkan kejadian tadi.. 

" Ishh Syazana ni pon satulah,  dia boleh pulak tambah cerita..  Apa dia ingat aku ni nak dengan dia ke? "

          ✨⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️[🌟]⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️✨

DIA YANG AKU CINTAI [C] ✔Where stories live. Discover now