Bab 3

382 24 0
                                    

Shasha Azira yang baru saja selesai melilit shawl di kepalanya menilik dirinya di cermin buat kali terakhir.Beg tangan yang berada di atas meja solek di capai setelah dia habis melihat penampilan dirinya itu.

Shasha Azira menuruni tangga dengan berhati-hati agar dia tidak terpijak skirtnya yang agak labuh.Sampai saja di tangga yang terakhir,kelihatan Puan Aliya dan Encik Sharul sedang menunggu kehadirannya.

"Wow...cantiknya anak Mama"puji Puan Aliya apabila dia memandang kearah Shasha Azira yang memakai gaun berwarna merah berlengan panjang dan shawl berwarna hitam.

"Kan Akak dah cakap yang kamu muat dress ni.Taknak percaya.Tak sia-sia akak belikan untuk kamu" ujar Hawa sambil menilik penampilanku malam itu.

"Nanti Shasha ganti balik duit akak eh?"kata Shasha.Dia tidak mahu terhutang budi dengan kakak sepupunya itu yang sanggup membelikan baju mahal untuknya.

"No need.Kakak ikhlas belikan untuk Shasha.Lagipun Kakak nak sangat tengok Shasha pakai dress ni"

"Thanks Akak...Shasha doakan supaya rezeki akak dapat baby yang sihat.Aminn"

"Aminn.okaylah tu driver kauorang dah sampai kang lambat pulak'orang tu nak jumpa bakal suami'" usik Hawa sambil tersenyum kearah Shasha Azira.

"Okaylah kitaorang gerak dulu.Aasalammualaikum" kata Shasha Azira

"Waalaikumsalam.Hati-hati nanti jatuh cinta pulak dengan encik tunang pandang pertama" sempat Hawa mengusik Shasha Azira.

Ketika didalam kereta,Shasha Azira tidak habis-habis berharap agar masa berlalu dengan laju.Tanpa dia sedar mereka sudah tiba disebuah restorant yang kelihatan sungguh mewah.

"Wow! boleh tahan jugak family lelaki ni kaya sampai boleh makan kat restorant mewah macam ni" monolog Shasha Azira sendiri.

"Eh? Aliya! Ya Allah lamanya aku tak jumpa kau" kata Datin Humairah lalu memeluk puan Aliya.

"Anak kau mana? dia tak datang ke?" tanya Puan Aliya.

''Sorrylah,si Adrian tu tiba-tiba je demam.Aku pun tak tahu sebab apa dia demam.Semalam okay je" terang Datin Humairah tentang keadaan Adrian Raihan yang tiba-tiba demam.

"Eh?! ini ke bakal menantu aku? Ya Allah lawanya! ni kalau Adrian ada sekarang ni comferm jatuh cinta pandang pertama budak tu"kata Datin Humairah sambil memuji kecantikan Shasha Azira.

"Segan pulak Saya bila Datin puji.Datin pun apa kurangnya?" Kata Shasha Azira yang memuji Datin Humairah kembali.

"Maaflah Shasha sebab Adrian tak dapat nak datang" kata Dato Hisyam

"Takpe Dato lagi pun Adrian tak sihat kan? its okay"Kata Shasha Azira.

'Dia datang ke tak datang ke,kenapa aku masih nervous ni?' desisi Shasha Azira

"Shasha? Shasha okay tak ni?" tanya Encik Sharul yang meyedari Shasha seperti gelisah.

"Ha? y..aa Shasha okay" Kata Shasha Azira yang cuba mengawal reaksinya di hadapan Ibubapanya dan ibubapa Adrian Raihan.

Malam itu berjalan dengan lancar biarpun Shasha Azira tidak bertemu dengan Adrian Raihan.Mereka menjamu makanan dengan berselera.

Adrian Raihan yang sedang bermain telephonenya terhenti apabila sebuah panggilan dari nombor yang tidak dikenali muncul diskrin telephonenya.

"Siapa pula yang call ni?"lalu dia menekan butang 'decline' malas dia mahu menjawab nombor yang tidak dikenalinya.

Adrian Raihan yang kononnya dikatakan Demam sebenarnya itu adalah salah satu muslihatnya agar dia tidak perlu berjumpa dengan Shasha Azira.

CINTA YANG KUBERIKAN:kerana cinta hadir dari hati yang ikhlas(TAMAT)Where stories live. Discover now