Seminggu telah berlalu.Adrian Raihan masih lagi belum sedarkan diri.Kes kematian Clara di sah kan sebagai kes pembunuhan oleh pihak polis.Nampaknya si pelaku masih belum di temui dan masih bebas di luar sana.
"Shasha.Kau okay tak ni?"Tanya Hannah yang menyedari dari tadi Shasha Azira hanya mendiamkan diri.
"Dah seminggu Adrian telantar kat hospital.Dan seminggu jugalah aku tinggal seorang diri kat rumah ni"Kata Shasha Azira dengan nada yang lemah.Hannah memberhentikan kerjanya yang memotong buah epal.
"Siapa kata kau seorang je tinggal kat sini? tu Mama,Papa anak kau Safiya ada je pun tinggal ngan kau kat banglo ni?"Kata Hannah selamba.
Shasha Azira memandang tajam ke arah Hannah.Perasan sedihnya serta merta hilang apabila Hannah berkata begitu kepadanya.Hannah mengangkat sebelah keningnya.
"Apa? betul lah kan apa aku cakap?"Kata Hannah lagi.Lalu menyambung kerjanya semula.
"So bila kau nak kawin?"Tanya Shasha Azira pula.Hannah tersenyum.
"Next month!!"Kata Hannah dengan nada teruja.Shasha Azira lantas memandang ke arah Hannah.
"Biar betul?! Wow nampaknya tak lama lagi kau bergelar isteri kepada Daniel lah jawabnya.Tahniah"Ujar Shasha Azira yang tumpang gembira.
"Thank you.Aku pun tak sangka yang aku dah nak kawin.Tak sia-sia aku berdoa minta kat Allah supaya aku berjumpa dengan bakal imam aku"Kata Hannah.
"Aku harap kau bahagia lepas kawin ni.Amin"Kata Shasha Azira yang mendoakan kebahagiaan Hannah kawan baiknya itu.
"Insya Allah...Amin...."Kata Hannah.Selesai saja Hannah memotong buah,Dia membawa ke ruang tamu.Shasha Azira pula membawa Air minuman.
"Bos,kenapa Bos tak bunuh je lelaki tu? bukan Bos kata Bos nak dia mampus ke?"Kata salah seorang dari anak buah Vince.
"Liat sangat nak mati jantan tu.Kalau boleh sekarang juga aku bunuh mamat tu.Tapi orang-orang bapak dia kawal rapi hospital ni"Kata Vince.
"Kenapa pula Bos?"Tanya lelaki itu lagi.
"Dia nak pastikan Adrian selamat"Kata Vince sambil memandang ke arah bangunan hospital yang menempatkan Adrian Raihan.
"Kaya juga bapak si Adrian tu kan Bos?"Kata lelaki itu lagi.Vince sudah menjelingkan matanya.Sungguh dia rimas dengan pertanyaan dan suara orang suruhannya itu.
"Kau diam boleh tak?"Kata Vince.Lalu orang suruhannya itu mengganguk laju.
Shasha Azira memandang ke arah pokok bunga ros yang sudah berbunga itu.Senyuman terlakar di wajahnya.
"Apalah yang Sayang tenung dari tadi tu?"Ujar Adrian Raihan yang berdiri di belakang Shasha Azira.
Shasha Azira memandang ke arah Adrian Raihan yang berdiri di sebelahnya.Senyuman manis di hadiahkan kepada Suaminya.
"Bunga ni.Dah lama Sayang tunggu pokok ni berbunga.Tapi sampai sekarang tak pandai berbunga-bunga"Kata Shasha Azira.Adrian Raihan tertawa kecil.
"Bunga ni malu kut nak berbunga"Gurau Adrian Raihan.Shasha Azira mencebikkan bibirnya.
"Bila masa pula bunga pandai malu?"Kata Shasha Azira.
"Eh? Sayang tak tahu ke? bunga pun pandai malulah"Kata Adrian Raihan.
"Hah?"Shasha Azira sudah bingung.Ada-ada saja Adrian Raihan ini.
"Tu daun semalu.Asal sentuh je dia bertutup"Kata Adrian Raihan.Shasha Azira mencubit lengan sasa Suaminya itu.
"Auch! Sayang? sakitlah"Adu Adrian Raihan sambil mengucap lengan kanannya.
"Tu bukan malu.Itu nama dia melindungi diri.Pandai-pandai je Hubby ni"Kata Shasha Azira.
"Hubby memandang pandai pun"Kata Adrian Raihan.
"Pandai sakit kan hati Sayang"Kata Shasha Azira selamba.Adrian Raihan berhenti menggosok-gosok lengannya.Lalu dia memusingkan badan isterinya memandang ke arahnya.
''Hey,Tak baik tau tuduh sembarangan.Hubby mana pernah sakitkan hati sayang.Kalau boleh Hubby nak buat hati Sayang happy and bahagia je setiap saat setiap minit setiap jam setiap hari setiap masa dan buat selama-lamanya"Kata Adrian Raihan dengan wajah yang serius.
"Habis tu kenapa Hubby selalu usik Sayang?"Kata Shasha Azira lagi.
"Apa? pasal sis ponti ngan oppa ocong ke?"Soal Adrian Raihan.Shasha Azira mengangguk laju.
"Hubby saja je.Lagipun Sayang nampak cute sangat bila takut"Lalu Adrian Raihan mencubit pipi milik Shasha Azira seraya senyuman.
"And i want you to know that I always love you no matter what.Sebab Sayanglah cinta hati Hubby yang pertama dan terakhir"Kata Adrian Raihan yang tulus dari hatinya.
"Awh....So sweet"Lalu kedua tangan Shasha Azira berpaut pada leher Adrian Raihan.Tangan milik Adrian Raihan melingkari pingang milik Shasha Azira.
"Sweet je?"Kata Adrian Raihan dengan nada yang tidak puas hati.
"My sweet Hubby?"Kata Shasha Azira.Adrian Raihan sudah menaikan sebelah keningnya.
"Sayang sepatutnya cakaplah I love you to kat Hubby"Kata Adrian Raihan.
"我爱你(Wǒ ài nǐ/I love you)"Ucap shasha Azira seraya senyuman.
"我也爱你(Wǒ yě ài nǐ/I love you too)"Balas Adrian Raihan seraya senyuman.
Memori Shasha Azira dan Adrian Raihan bermain di minda Shasha Azira.Sungguh indahnya memori yang Adrian Raihan diberikan kepadanya.
"Hubby,I miss you"Ucap Shasha Azira.
YOU ARE READING
CINTA YANG KUBERIKAN:kerana cinta hadir dari hati yang ikhlas(TAMAT)
Short StoryAdrian Raihan bin Dato Hisyam Shah merupakan CEO kepada H.S Holdings yang terpaksa berkawin dengan anak kepada kawan Papanya Shasha Azira binti Sharul Rizal yang berkerja di sebuah Cafe. Bagi Adrian Raihan perkawinan itu hanya di atas kertas dan tia...