Bab 17

307 10 0
                                    

Seminggu telah berlalu.Adrian Raihan yang duduk di meja kerja sambil memerhatikan satu persatu fail yang perlu ditanda tanganinya.Nampaknya dia perlu menyiapkan semua ini dalam beberapa hari.

Tiba-tiba pintu officenya dibuka dari luar.Adrian Raihan melihat sekilas geranggan yang baru saja masuk ke officenya tanpa mengetuk pintu terlebih dahulu.

"Welcome back Mr.Adrian! amacam honeymoon? okay? aku tahulah honeymoon pertama kau rosak.Tapi honeymoon kedua kau amacam? best?" Adrian Raihan hanya mengendahkan kata-kata Daniel.

"Kau nak apa? kau tak nampak ke aku busy sekarang ni?" ujar Adrian Raihan tanpa memandang kearah Daniel yang sudah duduk dihadapannya.

"So apa cerita kau dengan Shasha? korang dah saling cinta mencintai ke? or masih lagi beku?"Adrian Raihan sudah naik muak dengan soalan Daniel.

"Oh okay kalau kau taknak bagitahu,biar aku tanya Mrs.Adrian sendiri"lantas Adrian Raihan memandang kearah Daniel.Senyuman mengusik terlakar di bibir Daniel.

"Bini aku tu.Kau jangan nak memandai-mandai.Kang tak pasal-pasal aku jual kau kat pasar gelap baru kau tahu"Daniel sudah ketawa.

"Sekarang dah pandai lah cakap yang Shasha tu bini kau.Dulu minah tu lah perempuan tulah budak tulah budak kecik tulah.S'kang? BINI?.Wow!"Adrian Raihan sudah menggelengkan kepalanya.

"Lebih baik aku sambung honeymoon aku daripada jumpa kau ni yang suka sangat masuk campur"

"Baguslah tu! nanti balik-balik je dari honeymoon tahu-tahu je dah ada baby.Fuh...cerita hangat"Daniel sudah mengibas-ngibas mukanya.

"Daniel akmal bin Dato Khalid omar,boleh tak kau keluar dari office aku? don't you see that i'm to busy right now?"

"Ek eleh,kau ingat kau sorang je ke busy? aku pun busylah.Kau jangan ingat kau sorang je CEO dalam company ni? aku pun CEO syarikat ni" kata Daniel bagi mengingatkan Adrian Raihan bahawa dia juga CEO syarikat itu.

"Ya ya ya...aku tahulah kau pun CEO tapi,aku betul-betul nak sangat kau keluar dari office aku.Kerja aku banyak lagi yang tak siap"

"Okay-okay,aku keluar.Good luck"lalu Daniel pun melangkah keluar dari office Adrian Raihan.

~♡~

Cafe lofi story yang penuh dengan pelanggan yang keluar masuk itu membuatkan pekerja-pekerja disana menjadi sibuk.Dalam kesibukkan itu,seorang gadis melangkah masuk kedalam dan duduk di salah sebuah meja kosong.

Hannah yang menuju ke meja yang baru saja diisi oleh seorang pelanggan dengan sticky note dan pen di tangannya melangkah ke arah meja tersebut.Tanpa memandang kearah pelanggan dia terus bertanyakan pesanan.

"Kalau nak ambil pesanan customer,tengok customer and senyum.Hannah hannah dah banyak kali aku pesan kat kau benda ni"

Hannah yang seperti mengenali pemilik suara itu lantas melihat kearah empunya suara.Shasha Azira tersenyum.

"Ya Allah,Shasha!"lalu dua gadis itu berpelukkan.Sudah lama mereka tidak berjumpa sejak berita kehilangan dua minggu lalu.

"Kau apa kabar? sihat?" ujar Shasha Azira.Lalu mereka berdua pun duduk.

"Aku sihat,tapi tulah masa dapat tahu yang kau kena culik dua minggu lepas aku tak habis-habis nangis kau tahu tak?Dahlah aku selalu mimpi yang pelik-pelik sepanjang kau kena culik" cerita Hannah bersungguh-sungguh.

"Alololo...Kesian kawan aku ni...dahlah takpayah nak sedih-sedih lagi.Kan aku dah balik? dah-dah tak maulah sad-sad ni.okay?"Hannah sekadar mengganguk.

CINTA YANG KUBERIKAN:kerana cinta hadir dari hati yang ikhlas(TAMAT)Where stories live. Discover now