Bab 23

210 8 0
                                    

"Aku pun tak tahu mana lagi nak cari Clara.Aku dah call dia banyak kali tapi dia decline je call aku"Ujar Dato Jeffry.Datin Humairah dan Dato Hisyam saling memandang.

"Kita orang bukan apa Jeff.Kau tahukan apa Clara dah buat kat menantu kita orang?"Ujar Datin Humairah.

"Aku minta maaf Mairah,Syam sebabkan Clara menantu kau yang kena.Aku pun tak tahu macam mana Clara boleh berubah sampai macam tu sekali"Kata Dato Jeffry.Dia juga tidak tahu bagaimana anak tirinya itu boleh berubah sebegitu rupa.Clara yang dahulunya baik dan peramah kini sudah jadi kejam.

"Aku dengar bukan dia je yang buat semua ni.Jessica kawan dia pun tolong dia sekali.Sebab itulah yang Shasha cerita kat kami"Kata Dato Hisyam.

"Orang yang berkerjasama dengan Clara dah kena tangkap.Tapi dia tak bagitahu di mana Clara berada yang dia tahu last location Clara kat perth"Kata Datin Humairah pula.

"Aku dah suruh dia orang cari kat Perth.Bukan je perth.Semua tempat sekali.Tapi Clara langsung tak ada kat sana"Kata Dato Jeffry.Dia sudah menghabis sebulannya dengan mencari Clara sahaja.

"Takkan Clara dah kat luar negara pula? macam mana dia nak ke luar negara kalau dia dah jadi buruan polis?"Kata Datin Humairah.

Jikalau Clara keluar ke luar negara,sudah pasti polis boleh kesannya di lapangan terbang.

"Aku rasa dia ada orang dalam lagi"Kata Dato Hisyam.

"Mesti ada orang dia yang bantu dia keluar dan masuk ke dalam negara lain.Kalau tak macam mana dia boleh lepas macam tu je?"lalu Dato Jeffry mengangguk setujuh dengan kenyataan Datin Humairah.

Kelihatan Adrian Raihan menuju ke arah mereka bertiga.Lalu Adrian Raihan memberi salam.

"Waalaikumsalam''Serentak mereka bertiga menjawab salam.

"Eh? Adrian.Kamu dari mana? Office ke?"Tanya Datin Humairah.

"Ya"Kata Adrian Raihan sepatah.Punggungnya di labuhkan di sebelah Datin Humairah.

"Pagi tadi Ad ada dapat satu message tapi Unknow number.Ad rasa tu mesti Clara"Kata Adrian Raihan sambil membuka necktienya.

"Apa yang dia cakap?"Kata Dato Jeffry yang ingin tahu.

"Ad tak tahu macam mana nak explain"Lalu dia menyerahkan telephonenya kepada Dato Jeffry.Dato Jeffry mengambil telephone Adrian Raihan dan membaca message yang di hantar kepadanya.Selesai saja membaca message tersebut telephone Adrian Raihan di kembalikan.

"Apa kata kamu cuba kesan number tu.Mana tahu kita boleh tahu location number tu"Cadang Dato Hisyam.

"Ad dah suruh dia orang kesan number tu.Tapi number tu tak aktif"Kata Adrian Raihan.Datin Humairah sudah mengeluh.

"Mommy risaulah kalau Clara rancang something untuk balas dendam"Kata Datin Humairah dengan nada yang risau.

"Entah-entah Clara dah kat malaysia kut?"Teka Dato Hisyam.

"Boleh jadi.Tapi kalau dia kat malaysia sekarang ni,Dah lama polis dapat kesan dia"Kata Adrian Raihan.

"Betul juga apa yang Adrian cakap tu"Kata Dato Jeffry.

~♡~

Clara yang sudah hilang sabar terus melemparkan gelas kaca itu ke dinding.Gelas kaca tersebut pun pecah berderai.

"Argh!! Tak guna tak guna!!"Jerit Clara.Botol kaca yang di atas meja jatuh ke lantai apabila Clara melepaskan amarahnya dengan menjatuhkan kesemua barang yang berada di sana.

Vince sudah menutup telingnya.Malas dia melayan Clara yang sudah gila.

"Apa kata kita mulakan je plan kita tu? kan senang?"Kata Vince.Clara memandang kearah Vince.

"Kalau kita mula sekarang,habislah plan aku rosak!''Kata Clara dengan nada yang naik seoktaf.

Vince sudah menjelingkan matanya.Nampaknya Clara benar-benar mahu rancanganya berjalan seperti yang dia rancang.

"Tak guna punya orang tua! takpe,kau dah sekat duit aku.Tapi kau ingat aku kisah ke? hahahahah ini Claralah!"Vince berdiri dari duduknya dan berlalu pergi dari sana.

"Boleh gila aku dengar minah gila ni"Kata Vince dengan nada yang di perlahankan.

"Kau tunggu Shasha,sekarang ni kau bolehlah bahagia dengan Adrian dulu.Tapi bukan untuk selamanya"Kata Clara dengan sinis.

Pistol yang berada di atas meja di capai.Lalu dia tersenyum sinis

"Tak lama lagi kau akan jadi milik aku Adrian"

CINTA YANG KUBERIKAN:kerana cinta hadir dari hati yang ikhlas(TAMAT)Where stories live. Discover now