Bab 7

325 17 0
                                    

Sebulan telah berlalu,hari yang di nantikan sudah tiba.Hari ini Shasha Azira dan Adrian Raihan akan diijabkabulkan di masjid dan esoknya mereka akan membuat majlis kawin di hotel. Shasha Azira berada di dalam biliknya merasa sedikit gementar.Lalu juru solek yang menyoleknya memberitahu yang make-up Shasha Azira sudah selesai

Shasha Azira yang baru selesai di solek oleh tukang make up,melihat wajahnya yang sudah siap di make up di cermin.Tidak terlalu tebal dan tidak terlalu nipis.Shasha Azira hanya mengenakan solekkan ala-ala semula jadi.Sangat sesuai untuk wajahnya yang sudah sedia cantik itu.

Puan Aliya,Datin Humairah,Hannah,Farah,Erina dan Hawa yang baru masuk kedalam bilik Shasha Azira terus menuju ke pengantin perempuan tersebut.Alangkah terkejutnya mereka Shasha Azira yang memakai baju pengantin itu sungguh cantik.

"Ya Allah,cantiknya Shasha.Tak sia-sia Mommy jadikan kamu bakal menantu Mommy" kata Datin Humairah seraya memuji kecantikan Shasha Azira.

"Tak sabar Mama nak tengok Shasha dan Adrian diijabkabulkan nanti.Teringat pulak Mama macam mana Shasha dan Adrian berjumpa and then sorang pun tak nak bertegur" kata Puan Aliya sambil terkenang akan kejadian yang lucu itu.

"Mama,Mommy.Shasha takutlah..." ujar Shasha Azira.Kelihatan jelas wajah gadis tersebut agak gementar.

"Alaa...biasalah tu,Mama pun masa kawin dengan Papa kamu takut and nervous jugak.Tapi lepas je semua selesai,Mama terus happy sebab Papa dan Mama dah sah menjadi Suami isteri"

"Tak sangka akak yang Shasha dah nak kawin.Dah takbolehlah nak lepak lagi dengan Akak lagi lepas ni.Kena duduk dengan suami je"

"Dah-dah takde apa-apalah? everything gonna be okay.Okay? dah-dah takpayah risau" lalu Shasha Azira sekadar mengganguk.Perasan takut dan gementar masih kuat.Namun dia cuba tepis keluar.

"Shasha...nanti aku ngan dua orang babun ni dah tak boleh nak jumpa kau selalu huhuhuhuhu"

"Sedap mulut kau je panggil kitaorang babun.Habistu kau apa? Mak babun?" ujar Farah

"Kau sorang je babun,Aku tak" kata Erina

"Alaa...nanti aku minta izin Adrian je kalau aku nak jumpa korang.Tapi kalau dia tak izin kan apa boleh buat?" ujar Shasha Azira.Lalu tiga sahabat itu berpelukkan

"Semua dah siap ke? pengantin perempuan mana? dah siap?" ujar salah seorang wanita dalam lingkungan 50 an.Iaitu mak cik kepada Adrian Raihan dan kakak kepada Datin Humairah yang baru masuk kedalam.

"So? Shasha? dah ready nak jadi Isteri Adrian Raihan?" ujar puan manisah sambil tersenyum.

"Dah ready dah Shasha ni manisah oi...Lama dah" ujar Datin Humairah.

Shasha Azira hanya mengganguk namun hatinya berkata belum.Dia takut jikalau dia tiba-tiba pengsan disana akibat terlalu risau.

Shasha Azira yang duduk bersebelahan dengan Puan Aliya dan Datin Humairah hanya mampu berdiam diri.Rakan-rakannya yang lain pun berada di sana.Kelihatan Rakan-rakan Adrian Raihan juga turut berada disana.

Adrian Raihan yang mengenakan baju melayu berwarna putih itu tersangatlah kacak.Shasha Azira juga merasakan bahawa Adrian Raihan kelihatan segak hari itu.

Kini tiba lah masanya yang dinanti-nantikan.Adrian Raihan yang kelihatan tenang itu menghulurkan tangannya kepada Encik Sharul.

"Adrian Raihan bin Dato Hisyam Shah.Aku nikahkan dikau dengan anakku Shasha Azira binti Sharul Rizal dengan mas kawinnya sepuluh ribu ringgit tunai"

"Aku terima nikahnya Shasha Azira binti Sharul Rizal dengan mas kawinnya sepuluh ribu ringgit tunai"

Lalu Encik Sharul melihat kearah saksi.

CINTA YANG KUBERIKAN:kerana cinta hadir dari hati yang ikhlas(TAMAT)Where stories live. Discover now