Bab 47

265 10 2
                                    

"Kau orang memang sial!"Konco-konco Vince yang berada di sana terhinjut bahu mendengar jerkahan Vince.Dadanya sudah naik turun."Aku bagi kerja senang pun kau orang masih gagal!"Vince menguak rambut ke belakang.

"Bos,ada panggilan itu bos."Vince mengalihkan pandangannya kearah orang kanannya.Telephone itu bertukar tangan."Hello?"Katanya dengan tegas.

Khairil memukul tangan Daniel yang mahu merampas telephonenya.Jarinya telunjuknya di letakkan di bibirnya.Daniel mencebikkan muka.

"Vince kan?"Kata Khairil dengan suaranya yang dalam.Vince memandang sekilas telephonenya."Kau siapa? apa kau nak?"Tanya Vince tegas."Aku siapa tu tak penting.Sekarang ni,aku nak bagitahu kau yang tak lama lagi kau dan konco-konco kau tu tak selamat."Kata Khairil.

Berkerut dahi Vince.Macam mana lelaki itu boleh mengenalinya? Vince memutuskan talian.Dia rasa tidak selamat mendengar kata-kata lelaki itu.

Khairil memandang telephonenya.Talian sudah di putuskan.

"Vince end call."Kata Khairil sambil memandang kearah Daniel."Takpe.Asalkan dia ada jawab call tu kita dah boleh jejak mana kedudukkan dia sekarang."Khairil mengangguk setujuh.

Pagi itu Shasha Azira dan Adrian Raihan akan ke rumah Dato Hisyam.Adrian Raihan mahu menceritakan benda terakhir yang masih diingatinya.

Kelihatan banglo milik Dato Hisyam di penuhi dengan kawan-kawan Shasha Azira dan ibubapanya.Tidak lupa juga Dahlia yang membawa Safiya bersamanya.

"Semua dah adakan?"Tanya Adrian Raihan.Walaupun ingatannya masih lagi belum pulih sepenuhnya."Jadi apa yang jadi sebelum Adrian accident?"Tanya Encik Sharul.

Selama beberapa minit Adrian Raihan menceritakan kejadian yang dialaminya dan menyebabkan dia hilang ingatan.

"Jadi vince yang bunuh arwah Clara?"Tergamam Dato Hisyam.Dia perlu memberitahu hal ini kepada Dato Jeffry."Vince berdendam dengan Arwah Clara sebab dia dah bunuh arwah jessica a.k.a girlfriend vince."Kata Adrian Raihan.

"Vince jugalah yang sabotage kereta Adrian."Kata Adrian Raihan lagi."Kesian Hubby."Kata Shasha Azira."Kesian kan Hubby."Kata Adrian Raihan sambil membuat muka sedih.Kepalanya dilentokkan pada bahu Shasha Azira.Shasha Azira mengusap kepala suaminya

Mereka yang melihat kejadian itu lantas melarikan pandangan masing-masing.

"Iya pun nak bersemut bukan kat sini tempatnya."Kata Daniel.Hannah yang di sebelahnya sudah menahan tawa.

"Eleh...nanti aku pun boleh bersweetlah lepas kawin nanti."Kata Khairil.Erina yang disebelahnya sudah tergeleng.

CINTA YANG KUBERIKAN:kerana cinta hadir dari hati yang ikhlas(TAMAT)Where stories live. Discover now