Bab 25

226 9 0
                                    

Shasha Azira yang melayan telatah Safiya hanya di perhatikan oleh Puan Aliya.Malam ini mereka akan tidur di sini dan akan balik pagi esok.

"Mama naik atas dulu ya Sha? Mama nak tidur"Kata Puan Aliya dan mencubit pipi Safiya lembut sebelum melangkah pergi.

"Okay Mama"Balas Shasha Azira seraya senyuman.Puan Aliya membalas senyuman Shasha Azira dan beredar dari sana.

"Why you so cute ah Safiya? Mama geram tengok kamu ni"Lalu Shasha Azira menggomol pipi Safiya.Kedengaran jelas suara Safiya yang ketawa.

Pin pin!

Shasha Azira memandang kearah pintu apabila terdengar bunyi hon kereta.Shasha Azira mendukung Safiya dan menuju ke pintu masuk.Tombol pintu masuk di buka dan terlihat kereta Adrian Raihan.

Adrian Raihan membuka pintu keretanya sambil membawa beg berisi bajunya dan memberi salam sambil tersenyum.Safiya yang berada di dukungan Shasha Azira kini berada di dukungan Adrian Raihan.Dahi Shasha Azira di cium sekilas dan mereka bertiga masuk ke dalam.

"Kata tak nak ikut? ni tiba-tiba je kenapa? takut tidur kat rumah sorang-sorang eh?"Kata Shasha Azira dengan nada sindiran.

"Hubby takut Sayang J.E.A.L.O.U.S. sebab Hubby tidur dengan Sis ponti ngan Brother Ocong je kat rumah tu.Iyalah kan,Hubby kan boleh kurang eh? bukan kurang Hubby kan terlebih popular"Kata Adrian Raihan yang sempat memerli Shasha Azira.

"Eleh,Sayang pun popular okay? Safiya selalu puji Sayang ni cantik.Kan Safiya?"Lalu Safiya hanya menggangukkan kepalanya biarpun dia tidak faham.

"Tak payah puji pun Sayang memang dah sedia cantik.Sebab Sayang tu bidadari hati Hubby"Lalu Adrian Raihan mencuit hidung Shasha Azira.

"Sayang....I miss you"Kata Adrian Raihan.Shasha Azira tersenyum.

"I miss you to"Lalu Shasha Azira melentokkan kepalanya pada bahu Adrian Raihan.

"Sayang......Hubby penatlah.Jom naik atas?"Lalu Shasha Azira berdiri dan mencapai barang-barang milik Suaminya.

"Thank you"Lalu Adrian Raihan mendukung Safiya dan membawa ke bilik.

Puan Aliya yang baru saja mengintai anak-beranak yang baru saja masuk ke bilik mereka tersenyum.Lalu dia menuju ke arah Encik Hisyam.

"Abang,saya tengok Adrian tu macam tak boleh berlepas je dengan Shasha''Kata Puan Aliya dengan senyuman.

"Dah namanya sayang.Nak buat macam mana lagi? lagipun Adrian tu dah cintakan Shashakan"Kata Encik Sharul yang sibuk dengan telephonenya.

"Tak sangka saya yang dia orang tu dah jadi suami isteri dan ibubapa kepada Safiya"Lalu Puan Aliya menuju ke katil.

"Asalkan mereka bahagia sudah.Itu je doa saya untuk mereka berdua''Lalu Puan Aliya tersenyum.

Adrian Raihan yang melihat telephonenya mengerutkan dahinya apabila dia memerhatikan gambar yang di hantar oleh 'unknow number' Apabila di perhatikan semula itu adalah dirinya yang berjumpa dengan Client di sebuah cafe.

'Macam mana orang ni boleh tahu aku kat mana masa ni?'monolognya sendiri.

"Hubby? kenapa tak tidur lagi?"Kata Shasha Azira lalu dia duduk dari pembaringannya.

"Hm? kejap lagi Hubby tidur.Sayang tidurlah dulu"Lalu Shasha Azira memandang Safiya yang berada di antara mereka.Dan memandang kearah suaminya semula.

"Okay"Lalu Shasha Azira membaringkan dirinya semula.Matanya di pejam dan tangan kirinya memeluk Safiya.

'Aku tahu ini mesti orang Clara.Takpe,kau tunggu Clara'Lalu Adrian Raihan memandang kearah Isteri dan Anaknya.Dia tersenyum apa bila melihat orang yang disayanginya sentiasa bersamanya.

'Jangan harap kau boleh sentuh keluarga aku Clara'

Nampaknya Clara sudah berani melimpasi batas.Perempuan seperti Clara benar-benar mencabar dirinya.

CINTA YANG KUBERIKAN:kerana cinta hadir dari hati yang ikhlas(TAMAT)Where stories live. Discover now