Adrian Raihan melihat Mommynya dan Isterinya hanya melayan Safiya dari tadi.Adrian Raihan sudah di landa cemburu.
'Nasib je Safiya anak aku yang di layan.Kalau lelaki lain,nak aku hemp.....eh Adrian,bini kau ngan ibu kau tu kut? takkan kau nak jadi lelaki dayus?'monolognya sendiri
Ketawa Safiya yang mengisi suasana di ruang tamu itu membuatkan hati Adrian Raihan tercuit dengan telatah anak gadisnya itu.
Shasha Azira yang melihat kearah Suaminya yang dari tadi hanya berdiam diri terus menyapa Adrian Raihan.
"Hubby? kenapa senyap je dari tadi? Hubby bosan ke?"Tanya Shasha Azira.Datin Humairah masih sibuk bermain dengan Safiya.
"Hubby jealous"ujar Adrian Raihan jujur.Shasha Azira sudah menahan ketawanya.
"Kenapa pula nak jealous?"Lalu Shasha Azira mendekati Adrian Raihan.
"Jealous sebab Sayang layan Safiya je dari tadi.Hubby pun nak attention Sayang"Kata Adrian Raihan dengan nada yang merayu.
"Tak payahlah kamu nak mengedik Adrian oi.Ni anak kamu juga yang dilayan.Kalau kamu nak attention Shasha,tu kat atas tu R.O.O.M"sindir Datin Humairah yang masih bermain dengan Safiya.
Muka Shasha Azira sudah berbahang apabila Datin Humairah berkata begitu.Nasib saja Safiya masih kecil dan tidak tahu apa-apa.
"Eh? Boleh je Mommy.Kan Sayang my honey bunny sweet wifey.Kan?"ujar Adrian Raihan dengan senyuman yang sukar ditafsir.
"Entah-entah kamu boleh bagi Safiya ni Adik? mana tahu...."Lalu Datin Humairah membawa Safiya ke dapur.
Shasha Azira sudah ternga-nga dengan kata-kata Datin Humairah.Anak dengan Mak sama saja.
"Nak kat rumah kita ke or kat sini je? hmm?"Lalu Adrian Raihan menunjal-nunjal bahu kiri Shasha Azira.
Lalu Shasha Azira sudah menjelingkan matanya.Adrian Raihan memandang kearah Shasha Azira dan menyambung menunjal-nunjal bahu kiri isterinya.
~♡~
"Wow? dah ambil anak angkat dah? kenapa? kau mandul ke perempuan?"Lalu Clara memandang kearah gambar yang di hantar oleh orangnya yang diupah untuk mengintip Adrian Raihan dan Shasha Azira.
"Clara,Polis tak tahu ke yang kau dah kat Malaysia? kang tak pasal-pasal kita di serbu oleh diaorang"ujar lelaki
"Diaorang takkan tahu punya.Lagipun,Ini Claralah.I know what to do"Ujar Clara dengan angkuh.
"Dua minggu depan.Aku nak kau buat kerja kau.Dan jangan gagal.Kalau tak,aku hantar badan kau kat depan pintu rumah mak bapak kau"ujar Clara.Lelaki itu sudah menjelingkan matanya.
"Aku tahulah.Bunuh.Itu jekan? bukannya susah?"Lalu lelaki itu berlalu pergi dari sana.
Clara sudah tersenyum sinis.Air arak yang di dalam gelas kaca itu diteguk.
"Kau tunggu nasib kau perempuan.Adrian will be mine! hahahaha"Nampaknya Clara benar-benar sudah hilang akal.
YOU ARE READING
CINTA YANG KUBERIKAN:kerana cinta hadir dari hati yang ikhlas(TAMAT)
NouvellesAdrian Raihan bin Dato Hisyam Shah merupakan CEO kepada H.S Holdings yang terpaksa berkawin dengan anak kepada kawan Papanya Shasha Azira binti Sharul Rizal yang berkerja di sebuah Cafe. Bagi Adrian Raihan perkawinan itu hanya di atas kertas dan tia...