30~🙈

34 7 5
                                    

🧻🧻🧻 nah tisu. XD . ( Ni kot last Hanz tulis buat masa ni, sebab tu chapter ni panjang. 😅 ) Bab ni ada diedit sedikit, jadi buat yang dah baca boleh baca semula. ^^

----

Krik... Pintu dibuka. Aku awal-awal dah tebalkan muka.

Naim tengah duduk di depan bilik. Wajahnya menghadap ke aku. Dia masih ada kat sini lagi? Whatever.

 Dia masih ada kat sini lagi? Whatever

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Naim, Afiq minta dukung. Kau dukung boleh tak?"

Ya Allah , malu gila! Dahlah aku baru marah dia tadi, tapi sekarang selamba pulak minta tolong dia? Hish, tak tahu malu, tak tahu malu.

Naim tanpa banyak soal, masuk ke bilik dan ambil Afiq yang terlentang. Dia dukung Afiq. "Adik, jangan nangis... Abang ada di sini, shh... o la la... budak baik tak nangis..."

Naim picit hidung Afiq yang comel tu sambil nyanyi lagu lullabye. Afiq terus peluk abang dia sambil geselkan kepala di leher Naim. Mungkin dia takut dan mula rasa selesa apabila Naim ada di sisi.

 Mungkin dia takut dan mula rasa selesa apabila Naim ada di sisi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ka- kawaii...

Bila Afiq dah tenang, dia mula terlelap. Seraya tu, Naim pandang aku. "Kau jaga Fiqa. Dia tak takut sangat macam Afiq." Lalu Naim bawa Afiq keluar dari bilik.

"Oh... okey..." Aku terkaku sekejap sebelum tutup pintu. Serious tu Naim ke? Berbeza betul perangai dari yang tadi. Atau dengan kata lain,kenapa perangai dia lain macam...?

Aku duduk bersandar pada dinding belakang pintu. Kepala diletakkan di lutut. Dan aku peluk kaki.

Aku dah penat untuk menangis... Tadi bukan main hebat aku marah dia. Tapi dia masih sudi nak tolong aku, malah tak marah aku pun. Ya Allah , kenapa dia baik sangat? Kalau aku, memang dua hari satu malam tak berhubung dengan orang yang marah aku tiba-tiba.

Astaghfirullahal'azim... Dah banyak orang aku aniaya. Ummi, Ayah, kawan sekelas, guru, dan... Naim.

Tak gunanya manusia seperti aku. 

"Syafiq, sorry..." kata Naim di luar sana. Aku tak balas kata dia. "Kau... okey ke sekarang?"

Aku diam lagi. Sungguh, tak tahu nak respon macam mana.

Kambing On Nut ✓Where stories live. Discover now