Naim's Background Begins~🙈

65 24 40
                                    

Nasiblah masuk kelas tadi, takde siapa nak kecam hal minggu lepas. Seram betul rasanya. Geng DeLiza pun endah tak endah je tengok aku ketika aku masuk kelas. Rasanya diorang dah tak kisah kot. Baguslah. 

Nak luahkan kat Leeya, tak dapat. Dah beberapa hari dia tak hadir, hmm...

Dan tak lama lagi, gosip tu hilanglah. Be positive!

In sha Allah .

Baik betul aku. Orang ajak bermusuh, aku sudi berkawan. Orang buang sampah, aku bagi bunga.

Aku kerling jam di papan.

9:30 pagi.

Pening sikit jadi aku pandang luar sekejap.

Duduk tepi tingkap ni banyak betul faedah. Dapat tengok kelas kat blok sebelah bila bosan. Dapat angin free tatkala ribut kencang. Dapat cuci mata tengok burung comel berterbangan.

Kan?

Kelas form 2 di blok sebelah ditatap. Hazwan, Form 2 Awan keluar dari kelasnya untuk buang sampah sebab tong sampah diorang kat luar kelas. Tong sampah kitorang ada je kat belakang kelas. Kalau nak buang, tak payahlah nak keluar.

Aku kembali tatap buku di meja. Pemadam dikeluarkan dari pencilbox. Aku gosokkan getah pemadam tu pada contengan buruk yang dicoret di buku latihan.

Aku tak pandai lukis. Setiap kali conteng mesti buruk. Mata siapalah tak sakit tengok lukisan aku?

"Okey, kelas. Sekarang, cikgu nak kamu buat soalan Form 2 ni. Pilih tiga antara lima soalan. Buat tanpa merujuk buku, dan kalau dah siap beritahu cepat pada cikgu. Buat dalam masa dua minit," arah Cikgu Auliya.

"Siapkan on time, kalau tak lambat rehat.

"Apa? Dua minit untuk tiga soalan? Kalau tak siap, lambat rehat? Alamak! Tak lepaslah aku. Dua minit bagi aku cukup untuk satu soalan, kalau tiga?

Aku pilih soalan senang je. Tapi nampaknya semua susah tahap menggamban. Menggamban?

Tiba-tiba, ada pemadam terkena tepat kepala aku. Datangnya dari meja sebelah.Budak Naim lagi. Apa dia nak? Aku ambil pemadam tu dan pandang dia dengan geram.

"Ops! Terbaling pula. Boleh tolong ambilkan?" Naim tersengih sambil tangannya diletakkan depan mulut. Tak kelakar la.

"Apa kau ada masalah ke, budak?" Geram betul aku dengan dia ni. Tak puas ke aku dah sakat dia pagi tadi? Shiota Nagisa betul!

Aku ambil pemadam tu perlahan-lahan. Pastu aku aim pemadam tu kat muka dia. Mesti cun, tak boleh miss. Ketepatan balingan mesti pada 90° darjah.

Aku berdiri dan atur kedudukan seperti pemain besbol.

"Ni aku serahkan dengan cara terhormat~" 

Get set... Aku angkat kaki kiriku.

Ready... Tangan berada pada kedudukan bersedia...

Go!

Aku baling pemadam dengan sekuat hati dan jiwa raga. "HIYARGH!!!"

"Urgh!" Naim mengaduh!

Yes!! Pemadam tu tepat kena kepala dia. Kekuatan balingan aku terlalu kuat sehingga menyebabkan Naim terjatuh dari kerusi.

Dia jatuh, hampir tak sedar diri dan aku dapat dengar segala kumat-kamit dia. "Bintang ada kaki ke kepala?" Aku tersenyum puas. Tanpa disedari, suatu bayangan muncul dihadapanku.

'Huh?'

🙈

Beberapa minit kemudian..

Kambing On Nut ✓Where stories live. Discover now