Naim's Background Ends~❤

51 15 7
                                    

For those who have been tagged, there are some notes for you at the bottom. If you free, please read the notes, I'm mentioning you. ;D

"Ha'ah, hari ni Abang jalan kaki balik nanti. Ngah Ainul balik awal. Nadia ada oppoinment katanya. Okey, assalamualaikum Abah." Tangan tua tapi tak muda sikit itu aku kucup sebelum kaki melangkah keluar dari kereta.

Okey, mask dah dipasang. Huh, tak senget pun. Pernah sekali tu terbalik, dahlah kantoi pakai mask gambar arnab. Semuanya salah si Nadiy.

Aku berjalan ke pondok dengan rasa yang bercampur. Asalnya aku datang ke sekolah ni memang niat untuk belajar, tapi.. haih, bila ingat yang aku ada konflik dengan rakan sekelas terus buat semangat aku jatuh. Jatuhnya macam durian gugur dari pokoknya.

Semenjak dua menjak ni, kitorang tak bertegur sapa pun. Ya, memangla bagus sebab ikhtilad kami terjaga.. tapi masalahnya, aku kena berbaik. Aku tak nak ada hutang sahabat lagi dengan kawan-kawan aku.

Cukuplah hanya sekali di sekolah lama.

"Oppa!" Opocot! Eh pantang ni, datang-datang terus jerit macam perempuan gedik.

Eh, dengar je suara, dah tau siapa ni. Siapa lagi kalau bukan Minah Sya ni. (Syalah sangat) Aku malas ambil pusing dan teruskan perjalanan. Marah aku pada dia belum surut. Dahlah belum surut, takkan nak pasang lagi kan? Ingat ni air pasang surut ke?

Kalau bukan sebab minah ni hari tu, takdelah aku ada konflik dengan Syafiq(ah).

"Ee- tunggulah Oppa!" Tali beg aku ditarik membuatkan aku terundur beberapa langkah. Hish, dia nak apa? Aku dengan muka bengang toleh ke belakang.

"Apa?" 

"Jom jalan sama-sama!" kata Syafiqah sambil tersenyum. Ha... dah mula dah perangai gedik dia ni. Rosakkan mood aku je... hua hua hua. Hari tu dia pun tak terluka ke? Mudahnya kau lupakan kesalahan daku Syafiqah?

Entah-entah dia lupa ingatan kut... kepala dia kan accident hari tu.

"Tak dapatlah. Aku... aku nak ke tandas nanti." Perut disentuh dengan niat berpura-pura. Aku buat muka kerut seribu kalah cimpanzi nak beranak. Ha, bagus kau Naim! Alasan yang logik sekali! Mesti cadangan dia tak jadi punyalah!

"Bukan sampai tandas. Maksud saya, kita jalan sama-sama masuk barisan. Oppa kanan, saya kiri."

"Baru macam pengantin~" sambung dia perlahan. Padahal aku dah dengar. Buat-buat macam tak dengarlah. Habis cerita.

"Err..." Sungai yang cetek, jangan disangkakan tiada buaya. Soalan yang remeh, jangan lupa dia pasang jerat juga! Ish ish ish! Pandai eh dia cipta alasan? Sehingga mati kata aku dibuatnya.

"Tu... tu... aku nak masuk kelas cepat ni. Hari ni aku bertugas. Ehehehe, sorry sorry," kataku dengan senyuman palsu. Aduhai... cepatlah masa berlalu...!

Melihat dia tak ada respon, aku ambil kesempatan untuk larikan diri. "Babai, Syafi-"

Aduh, tali beg aku kena tarik lagi. Langkah aku terhenti. Syafiqah... kau jangan buat aku marah-marah...! 

"Syafiqah, can you please stop tarik-tarik this tali?" Nada sinis sengaja dikeluarkan.

"And can you please stop calling me Syafiqah. Mana Sya dulu tu?" Boleh pulak dia lawan balik kata aku? Okey apa aku panggil dia Syafiqah daripada kek lapis basah kan? Mengada betul. 

"Sya? Entah. Tak tahu," balasku selamba. Muka sengaja dibuat 'entah, manalah saya tau, saya kan cuma ikan.'

"OPPA!" jerit dia tiba-tiba.

Kambing On Nut ✓Where stories live. Discover now