Super hero bumi,Boboiboy dan rakan nya,Yaya,Ying,Gopal,Fang sedang berehat di Kokotiam Tok Aba. Mereka melepak di situ memandangkan tiada misi untuk mereka sekarang. Boboiboy sedang bancuh air koko untuk dihidangkan kepada kawan-kawannya. Salah seorang,Gopal merungut bosan.
Gopal: Bosannya.
Boboiboy: Nak buat macam mana Gopal? Takde misi untuk kita.
Gopal: Yelah,tapi bosanlah. Game Papazola semua aku main dah. Nak tunggu yang baru keluar lama lagi.
Yaya: Kalau macam tu,apa kata kau belajar?
Gopal: Belajar? Dey kita kan dah habis sekolah.
(Author: Dalam fanfic ni,mereka dah habis sekolah dan umur mereka sama iaitu 20 tahun.)
Yaya: Yelah. Tapi tak bermakna kalau dah habis sekolah kau dah bebas.
Gopal: Aku tahu. Cuma aku harap ada benda yang menarik berlaku.
Ying: Contohnya?
Gopal: K.Kokoci panggil kita sebab misi mustahak ke.
Boboiboy: Aik? Bukan kau selalu nak cuti ke? Ni apasal kau nak ada misi pulak?
Gopal: Dey,kau tahu kan aku ni kaki anime?
Boboiboy: Maksud kau otaku?
Gopal: Ya. Jadi aku nak jugak guna ilmu aku di galaksi nanti.
Yaya: Ilmu anime?
Ying: Haiya,budak ni! Anime tu semua buatan. Mana ada fungsi pun.
Gopal: Habis tu,anime Kuroko no Basketball tu bukan ada fungsi ke? Kalau tak main pun kita dapat tahu sistem permainan bola keranjang.
Fang: Kalau yang tu aku tengok. Betul kata Gopal. Memang dalam citer tu sistem permainan diorang berasaskan benda betul.
Yaya: Hm. Ikut korang lah. Kalau betul ilmu kau berguna satu hari nanti Gopal,aku takkan buat biskut selama 3 bulan.
Gopal: Mintak-mintaklah akan berlaku. *berdoa*
BBB,F,Y,Y: 😓😓😓😓
Tiba-tiba langit menjadi mendung dan angin bertiup kencang. Mereka pandang ke atas dan nampak kapal angkasa K.Kaizo.
Fang: Eh?! Apa abang aku buat kat sini?!!
Boboiboy: Mungkin dia nak jumpa kau?
Fang: Abang aku kalau nak jumpa aku,tunggu dia cuti dulu. Itu macam mustahil sebab abang aku tu workaholic.
Boboiboy: Seriuslah?
Ying: Kapal tu dah mendarat!
Kapal K.Kaizo mendarat dan pintu kapal angkasa terbuka menampakkan abang hensem kita,K.Kaizo.
K.Kaizo: Apa khabar korang? Pang?
Boboiboy: Kitorang baik je kapten. Kapten nak minum apa-apa?
K.Kaizo: Tak. Tapi aku perlukan bantuan korang.
Boboiboy: Bantuan kami?
K.Kaizo: Ya. Ada misi. Bukan misi sebarangan. Misi ni melibatkan nasib seluruh galaksi. Mari ikut aku.
Mereka berlima naik kapal angkasa K.Kaizo ke stesen TAPOPS. Semasa dalam perjalanan,K.Kaizo beritahu mereka misi mereka.
K.Kaizo: Aku nak korang tahu. Misi ni memerlukan seramai mungkin untuk dilaksanakan.
Fang: Misi apa abang?
K.Kaizo: *sigh* Dinding dimensi kita dah retak.
BBB,F,Y,G,Y: Hah!!? Dinding dimensi??!
YOU ARE READING
BOBOIBOY: ARK DIMENSION
FantasyBoboiboy dan rakan dipanggil ke galaksi untuk misi terbesar dalam hidup mereka K.Kokoci: Kamu semua kena selamatkan dimensi kita! Musuh dan sahabat lama turut dipanggil untuk menyelamatkan dunia. L.Tarung: Mereka adalah sekutu kita. Musuh lama kini...