#3:KEDIAMAN

706 56 24
                                    

Amato: Seperti yang kami katakan,kamu semua bertanggungjawab dalam menjalankan misi untuk selamatkan dunia. Tapi kamu semua kena buat tiga perkara dulu sebelum kamu semua jadi pasukan yang rasmi.

Ejojo: Kami kena buat apa?

Felix: Pertama,ambil ujian kemasukan untuk jadi ahli D.U.T.A.

Gopal yang dengar ayat ujian terus pucat macam hantu. Yaya dan Ying pula dah keluarkan aura mereka nak bersaing antara satu sama lain.

Felix: Kedua,kamu semua kena kenal lebih lagi antara satu sama lain. Kamu semua pasukan jadi kenalah kenal antara satu sama lain sebagai teman seperjuangan,bukan musuh.

Alien jahat tengok manusia bumi ni. Macam kekok je.

Felix: Ketiga,bila dah jadi ahli kamu semua pilih kod nama,sut tempur dan senjata kamu.

Amato: Kamu semua akan berada di sini selepas ujian kemasukan tamat untuk satu tempoh bagi mengenali lebih lagi antara satu sama lain.

Felix: Dan Kaizo akan berada di sini bersama kamu.

Boboiboy mengangkat tangan

Boboiboy: Er,saya nak tanya.

Amato: Silakan.

Boboiboy: Bila ayah kata duta,ayah maksudkan hubungan antara D.U dengan T.A kan?

Amato: Pandai anak ayah.

Gopal: Er.....apa maksud D.U.T.A sebenarnya?

Felix: D.U.T.A adalah singkatan bagi nama gabungan antara Dimension Union dan TAPOPS.

Amato: Dan memandangkan kamu semua dah jadi ahli TAPOPS,kamu semua serta-merta jadi ahli D.U.T.A.

Gopal: Maksudnya,kami tak perlu ambik ujian kemasukan kan?

Amato: Ya.

Gopal jatuh melutut tanda syukur sebab tak perlu belajar dan menghadap bahang peperangan antara Yaya dan Ying bila masuk ujian.

Gopal: Thank you god!

Amato: Tapi kamu semua masih perlu ambil ujian yang akan menentukan kekuatan dan kecergasan kamu.

Gopal serta-merta duduk memeluk lutut di tepi mereka semua dengan lampu solo. Mereka semua sweatdrop tengok dia.

Ejojo: Ini budak yang pegang kuasa Molecule? Haih.

Borara: Jujur aku katakan,aku malu kalah dengan diorang.

Felix: Sudah. Kamu semua akan berehat di sini harini. Boboiboy dan pasukannya akan berehat di hotel yang kami tempah khas untuk mereka.

Mereka berlima terus senyum sampai ke pipi sebab dapat tidur di hotel.

K.Vargoba: Kami?

Felix: Kamu semua pulak akan tinggal di rumah mewah yang kami ada dengan percuma.

Kalini giliran diorang pulak senyum sampai ke pipi.

Amato: Tapi saya nak ingatkan. Sebarang pergaduhan yang melibatkan kemusnahan harta benda di stesen ni akan dikenakan denda. Jadi jangan nak memandai gaduh guna kuasa.

Borara,Ejojo dan Adudu tepuk dahi manakala K.Vargoba sengih.

K.Vargoba: Kalau gaduh guna tangan,aku okey ja.

Amato: Baik. Sekarang kamu semua boleh balik ke tempat rehat masing-masing. Jangan buat kacau.

SKIP TIME

Boboiboy dan yang lain jawdrop sebab tengok hotel yang mereka akan duduk nanti.

Boboiboy: Betulke ni tempatnya?

BOBOIBOY: ARK DIMENSIONWhere stories live. Discover now