44#:TAK GENTAR

204 19 4
                                    

Amato kini sedang menghadap general yang lain di stesen D.U.

Amato: Apa yang korang buat ni? Korang hantar penceroboh untuk masuk hq mereka?!

Felix: Kenapa?

Amato: Kalau mereka tahu,mesti mereka naik angin!!

???: Jangan risau. Kita memiliki bala tentera yang besar dan hebat. Mustahil untuk mereka serang balas.

Amato: Aku tak maksudkan serangan dari mereka semua. Aku maksudkan mereka berdua yang-

BOOM! Stesen tu diserang sesuatu dan seluruh tempat bergegar.

Amato: Baling asteroid berdekatan kepada stesen ni.

Amato facepalm kerana apa yang dia takutkan telah terjadi. Boboiboy dan Gigirgirl kini sedang membaling asteroid yang ada terhadap stesen tersebut.

Boboiboy: Ambik!

Gigirgirl: Nasib baling asteroid. Kalau baling bulan?

Boboiboy: Jangan. Jahanam planet nanti.

SKIP TIME

Selepas Boboiboy dan Gigirgirl puas baling asteroid pada stesen D.U, mereka berdua balik ke Planetbot dan masuk ke dalam bilik kurungan dan keluarkan skrin putih,projektor dan sebuah senarai serta timbunan buku yang banyak. Mereka turut membawa makanan dan bantal.

Boboiboy: Baiklah....masa untuk tonton anime dan movie yang ada.

Gigirgirl: Dan baca manga. Terima kasih weh. Kalau bukan sebab kau, aku takkan tahu pasal kewujudan anime ni semua.

Boboiboy: Biasa je. Baiklah....mari mulakan!

SKIP TIME

Kini dah 12 hari Boboiboy dan Gigirgirl menghilang dari Planetbot. Semua orang tengah mencari mereka berdua di seluruh tempat.

Yaya: Korang jumpa diorang tak?

Ying: Tak jumpa.

Daniel: Sama.

Gopal: Dekat bilik kurungan dah periksa?

Mereka semua memandang Gopal.

L.Tarung: Betul jugak tu.

Mereka pergi ke bilik kurungan untuk mencari Boboiboy dan Gigirgirl namun hampa. Mereka berdua tiada di sana kecuali sepucuk surat yang ditinggalkan di situ. Yaya ambil surat tu dan baca kuat.

Yaya: Kalau korang cari kami,pergi ke planet Mardino,planet purba.

Adudu: Apa yang mereka buat kat sana?

K.Kaizo: Macam mana kalau mereka jadi lebih kuat? Planet tu penuh dengan haiwan purba dan dah pupus.

Mereka memikirkan kemungkinan untuk mereka bentuk jadi lebih....... gila.

Gopal: Apa kata kita pergi dulu?

Maka,mereka pun pergi ke planet Mardino untuk mencari Boboiboy dan Gigirgirl. Bukan semua,lima orang je.

Sebaik saja mereka tiba di planet Mardino,mereka segera berpecah untuk mencari Boboiboy dan Gigirgirl. Gopal melekat dengan Fang sebab takut.

Fang: Kau ni dah kenapa?! Pergilah cari diorang di sana!!

Gopal: Dey! Kau ingat aku berani ke nak cari sorang diri?!! Kalau terserempak dengan dinosaur macam mana?!

Fang: Mana ada-

RRROOOAARRR!!!

Mereka berdua terdengar ngauman sesuatu.

Gopal: Kan aku dah kata!?

BOBOIBOY: ARK DIMENSIONWhere stories live. Discover now