Setelah bertahun lamanya,Boboiboy dan Gigirgirl bangkit dari tidur yang sangat lama. Bekas kaca pecah dan mereka berdua keluar. Keadaan bilik tu sunyi dan nampak macam dah lama ditinggalkan,dengan sawang lelabah yang banyak,kotak bertebaran dan macam-macam lagilah.
Boboiboy memandang Gigirgirl. Rupanya sangat comel bak gadis anime dan rambutnya panjang sampai ke kaki. Gigirgirl perasan dirinya diperhatikan.
Gigirgirl: Kenapa kau tengok aku macam tu?
Boboiboy: Taklah. Cuma....ini kali pertama aku jumpa kembar aku. Kau nampak cute.
Gigirgirl: *senyum* Thanks.
Boboiboy: So....apa yang dah jadi ni?
Gigirgirl: Kita kena keluar dari tempat ni dulu.
Boboiboy: Sebelum tu,kita kena cari baju dulu.
Keadaan mereka sekarang ni,tak berpakaian dan basah.
Gigirgirl: Ya,mari cari pakaian.
Mereka berdua berjalan tanpa arah mencari bilik yang ada apa-apa di sana. Dan peliknya,mereka tak rasa sejuk pun.
Boboiboy: Jadi.....kita tak sejuk langsung,ini sebab eksperimen tu ke?
Gigirgirl: Rasanya. Aku pernah duduk berenang dalam gunung berapi,rasa macam tab air panas.
Boboiboy: Woah.....
Mereka tiba di sebuah bilik yang ada pakaian bersebelahan dapur. Mereka mencari baju yang sesuai dengan mereka.
Boboiboy pakai baju lengan panjang dengan kolar tinggi dan seluar hitam dan combat boot.
Gigirgirl,baju t ungu dan jaket putih labuh sampai ke kaki dan short warna coklat dan sneaker dan knee high sock. Dia turut memakai baret warna putih.
Gigirgirl: Nak pergi?
Boboiboy: Ya.
Mereka pergi ke arah dapur dan cari makanan tapi takde apa yang tinggal. Cuma kawasan dapur bersepah macam tongkang pecah.
Gigirgirl: Alahai....
Boboiboy: Takpe. Kita cari tempat lain.
Mereka merayau di dalam markas tersebut dan mereka tak jumpa apa-apa. Mereka tiba di bilik kawalan dan semuanya nampak teruk.
Gigirgirl: Kita nak buat apa ni?
Boboiboy: Kita kena cari maklumat tentang projek yang ada.
Gigirgirl: Dan jangan lupa,kita ni dah jadi makhluk lain.
Boboiboy: Jadi....?
Gigirgirl: Macam ni.
Gigirgirl tarik rambut dia dan ia membentuk menjadi wayar. Gigirgirl menyambung wayar tersebut dengan komputer yang masih ada dan mula mengekstrak maklumat yang tinggal. Setelah berjaya mengekstrak maklumat yang ada,Gigirgirl tersentak. Boboiboy pelik melihat kembarnya itu.
Boboiboy: Kenapa ni?
Gigirgirl: Tak....
Boboiboy memegang bahu Gigirgirl dan dia dapat saksikan semua maklumat yang diperolehi mengalir masuk ke dalam kepalanya. Seketika kemudian, dia terduduk.
Boboiboy: 300 tahun?
Gigirgirl: Selama tu..?
Mereka berdua berlari menuju pintu keluar. Sebaik saja mereka jumpa pintu keluar,mereka segera merempuh pintu tu dan terlihat hanya padang pasir yang ada. Pasir sejauh mata memandang.
Gigirgirl: Kita kena cari mereka.
Boboiboy: Ya. Tapi macam mana kita nak-
Boboiboy terdiam. Dia teringat sesuatu yang dia dah lama lupa.
YOU ARE READING
BOBOIBOY: ARK DIMENSION
FantasyBoboiboy dan rakan dipanggil ke galaksi untuk misi terbesar dalam hidup mereka K.Kokoci: Kamu semua kena selamatkan dimensi kita! Musuh dan sahabat lama turut dipanggil untuk menyelamatkan dunia. L.Tarung: Mereka adalah sekutu kita. Musuh lama kini...