76#: DIMENSI BARU

160 13 0
                                    

Boboiboy memanggil Gopal,Yaya,Ying dan Fang untuk bermesyuarat tentang penemuan terbaru mereka.

Gopal: Apa dia penemuan terbaru korang?

Boboiboy: This is it.

Muncul imej tangan robot gergasi di hadapan mereka.

Gigirgirl: We happen to found this hand in another world.

Gopal: Isekai!?

Fang: Populariti??!

Boboiboy: Just try,we throw both of you to dark dimension.

Yaya: Ini tangan milik Star Eater kan?

Gigirgirl: Yes,and we also confirmed that this dimension is....fragile.

Ying: Kenapa?

Boboiboy: Based on our research,this dimension doesn't have anything like power or ability or special skill, nothing except they have quite the technology.

Gigirgirl: We want to go there as soon as possible but we need to be careful because this world isn't that strong so we need to minimalize our power output and control our strength.

Yaya: Kalau kita tak kawal,apa akan jadi?

Boboiboy: You run the risk of getting attention and destroy a building when you walk.

Y,Y,G,F: 😓

Gigirgirl: Anyway,we need to inform the other S-class.

Boboiboy menghubungi S-class yang lain dengan komputernya dan skrin hologram menunjukkan hampir kesemua S-class yang ada.

Adudu: Ha,apa hal?

Boboiboy: We got news for you guys.

Carl: Apa dia?

Boboiboy: We going to another world. Pack your bag and ready for a visit to another world.

KRIK KRIK~                  KRIK KRIK~

Borara: Kau demam eh?

Ejojo: Kau makan simen untuk sarapan?

K.Kokoci: Korang tak ketuk kepala dengan tukul besi kan?

Boboiboy: We fine,plus we really meant it. Prepare for departure anytime. I'll send a detailed information to you guys later.

SKIP TIME

Boboiboy dan yang lain berada di tempat latihan persendirian S-class, belajar untuk mengawal aura dan kekuatan mereka. Darkbot memerhatikan mereka dari atas. Kemudian,Planetbot menghampirinya sambil menaip sesuatu pada tablet.

Planetbot: Nampaknya kita ada misi di dunia lain. Kau dah sedia?

Darkbot: Dah. Aku ada gambar dan maklumat tentang teknologi mereka di dimensi tu.

Planetbot: Dan?

Darkbot: Boleh lah. Agak bagus untuk pertahanan dunia sana.

SEMENTARA ITU

Aliya berada di dorm,memikirkan sesuatu.

Aliya: Takpe ke aku ajak semua orang? Dimensi tu tempat asal aku tapi macam mana kalau berlaku apa-apa macam dinding dimensi retak ke, gelinciran masa ke,gabungan dua dunia jadi satu ke?

Aliya teruskan berfikir panjang tentang dimensi yang akan mereka pergi.

Boboiboy dan Gigirgirl berlatih mengawal aura mereka dengan bermeditasi bawah air terjun. Gopal cuba sertai mereka tapi disebabkan sejuk,dia larikan diri.

BOBOIBOY: ARK DIMENSIONWhere stories live. Discover now