Boboiboy dan yang lain dah sampai ke Bumi dan mendarat agak jauh dari kedai T.Aba memandang ada orang nak jumpa dia. Mereka tengok semua orang putih menghalakan pistol terhadap mereka.
Gigirgirl: "Serius? Kita ni naik UFO ke?"
Boboiboy: "Malang sekali,ya."
Salah seorang mereka bercakap dari jauh menggunakan megaphone.
???: Are you Boboiboy?!
Boboiboy: Yes! Who are you guys!!?
???: My name is Alan! We're from Interpol!
Mereka kaku sekejap. Interpol?
Alan: Is that your....vehicle?!
Boboiboy: .....Yes.
Alan: Can you put it at other place?
Boboiboy: Sure.
Boboiboy menekan sesuatu pada jamnya dan kapal dia pun pergi di bulan. Mereka semua turunkan senjata dan Alan mendekati mereka.
Alan: It's...er....a pleasure...to meet you. You guys...well,I want to talk about something but can we go somewhere else?
Boboiboy: Right here. It's the safest place around here.
Alan: If you say so.
Alan berjalan menuju ke kokotiam dan duduk di meja kaunter. Boboiboy duduk di sebelahnya dan yang lain duduk di sebelah Boboiboy.
Alan: Actually....we came here to watch over you guys.
Boboiboy: Us?
Alan: Yes. I'll be frank,we were send to ask for you help.
Boboiboy: Why?
Alan: It's about a national crisis that we can't handle on our own.
Gigirgirl dengan yang lain dengar je mereka berbincang.
Gigirgirl: Kenapa kita kena selamatkan Bumi gaya Amerika pulak?
Gopal: Dey. Inilah masa nak jadi hero macam dalam movie. Iron man,Thor C.America semua bagai,kita boleh cuba rasa.
Yaya: Tak nak aku.
Ying: Yalor. Buat apa?
Boboiboy: Is it that serious?
Alan: Worse. We try to track a group of terrorist that had connection with black market. Recently we got report about fire arms smuggling. We want your help to catch them.
Boboiboy: But,we busy. With...space and stuff.
Alan: I know. That's why we want to offer something. Just ask anything.
Boboiboy berfikir sejenak dan memandang mereka yang lain. Dia berkomunikasi dengan mereka guna telekinesis.
Boboiboy: "Korang,nak terima ke tak?"
Gopal: "Terima je,Boboiboy!"
Yaya: "Buat apa? Kita nanti kena pergi Amerika,kena jumpa dengan rakan sekerja. Kalau mereka berpakaian menutup aurat takpe,masalahnya pakaian mereka menampakkan badan!"
Ying: "Yalor! Aku pun tak pakai ketat kalau Yaya ada! Hormatlah perasaan member!!"
Gopal: "Alaa..."
Fang: "Gopal,lain kali kita pergi bertiga. Aku,kau dan Boboiboy. Sabarlah."
Fang memujuk Gopal supaya bersabar.
Gigirgirl: "Boboiboy,kau kasi settle."
Boboiboy memandang Alan kembali.
Boboiboy: We.....accept. But on FEW condition.
YOU ARE READING
BOBOIBOY: ARK DIMENSION
FantasyBoboiboy dan rakan dipanggil ke galaksi untuk misi terbesar dalam hidup mereka K.Kokoci: Kamu semua kena selamatkan dimensi kita! Musuh dan sahabat lama turut dipanggil untuk menyelamatkan dunia. L.Tarung: Mereka adalah sekutu kita. Musuh lama kini...