Boboiboy dan kawannya berada di arena untuk berlatih. Mereka akan berlawan sesama sendiri bagi menguji kebolehan tempur mereka.
Amato: Sekarang,kamu semua akan berlawan sesama sendiri. Kami nak tengok sejauh mana kebolehan tempur kamu.
Felix: Dan kami akan menilai perlawanan kamu. Pusingan pertama,Boboiboy vs Vargoba.
K.Vargoba dan Boboiboy berdiri menghadap satu sama lain. K.Vargoba menyeringai.
K.Vargoba: Heh. Aku dah lama tunggu saat ni.
Boboiboy: Malangnya aku tak.
Boboiboy berubah kepada Gempa. K.Vargoba dah bersedia dengan tangan besinya.
Felix: Sedia. Mula!
K.Vargoba meluru ke arah Gempa dengan pantas dan merempuhnya. Gempa tahan serangan tersebut dan menolak K.Vargoba ke belakang. Dia sempat mendarat dan kalini dia melompat dan menghadiahkan tumbukan padu kepadanya. Gempa mengelak serangan tersebut tapi serangan tersebut menyebabkan lantai arena rosak dan bergegar.
Gempa: Kuatnya.
K.Vargoba: Heh! Itu baru sikit.
K.Vargoba mengangkat ketulan lantai arena dan baling kepada Gempa. Gempa tak sempat mengelak dan terkena serangan tersebut. Dia tercampak ke arah dinding arena tapi dia sempat mendarat dan melompat ke arah.K.Vargoba dan berikan satu temdangan pada perutnya.
K.Vargoba: Urgh!
Kemudian Gempa menumbuk dagunya menyebabkan dia bergerak ke belakang.
Felix: Berhenti. Masa tamat.
Felix melihat kembali rakaman perlawanan tadi. Dia mengusap dagunya sambil membuat keputusan.
Felix: Boboiboy,Vargoba. Syabas. Kamu berdua merupakan orang kuat untuk berlawan dalam jarak dekat. Dan Vargoba bijak menggunakan segala yang berada di sekeliling sebagai senjata.
K.Vargoba tersengih.
Felix: Seterusnya,Fang vs Ejojo
Fang berikan tendangan padu pada Ejojo tapi dia dapat tahan dan cuba nak tumbuk dia dan Fang melompat ke belakang sebagai langkah berjaga-jaga. Ejojo berikan dia tumbukan bertubi-tubi dan Fang cuba mengelak semua serangan tyu. Fang nampak ada ruang antara serangan Ejojo. Dia serang ikut ruang yang ada dan berikan satu tumbukan pada dada Ejojo. Ejojo terbelakang sedikit menahan tumbukan Fang.
Felix: Masa tamat! Seterusnya,Ying vs Borara.
Ying dan Borara berdiri menghadap satu sama lain. Ying warm up sikit sebelum menyerang Borara. Borara hanya perhatikan dia sambil tersengih.
Borara: Kalau kau,laju,tak bermakna kau kuat.
Ying: Kita tengok nanti.
Ying berlati ke arah Borara. Borara buat posisi bertahan tapi Ying tak menyerang. Dia hanya berlari mengelilingi Borara. Borara perhatikan Ying berlari sambil cuba mengagak bila dia akan serang. Tanpa dia sedar,Ying hadiahkan satu tumbukan pada belakang nya. Borara pusing untuk tengok tapi Ying berikan satu tumbukan lagi dari sebelah kanan. Borara pulak masih tak dapat sentuh Ying.
Felix: Masa tamat!
Ying berhenti berlari. Dia memandang Borara.
Ying: Tak bermakna aku laju,aku cuma guna kaki saja lor.
Felix: Final,Gopal vs Adudu
Gopal: Apa aku nak buat?! Aku mana reti lawan!
Adudu: Yang semalam kau serang alat tu sampai 72 juta lebih apa cerita?
YOU ARE READING
BOBOIBOY: ARK DIMENSION
FantasyBoboiboy dan rakan dipanggil ke galaksi untuk misi terbesar dalam hidup mereka K.Kokoci: Kamu semua kena selamatkan dimensi kita! Musuh dan sahabat lama turut dipanggil untuk menyelamatkan dunia. L.Tarung: Mereka adalah sekutu kita. Musuh lama kini...