Miwa kini berada di makmal Carl bersama yang lain. Mereka nak tengok betul atau tak tentang ramalan tu.
Carl: Saya dah salin tulisan Poteglif tu ke dalam komputer.
Carl menunjukkan gambar tulisan Poteglif. Miwa membaca dengan kuat. Selepas dia selesai membaca,dia tersengih.
Miwa: Memang betul. Ini ramalan tentang apa yang akan berlaku.
Felix: Apa dia?
Miwa: Perang dimensi antara puak Flenx dengan dunia ni.
Mereka semua terkejut.
Miwa: Dan bintang yang dimaksudkan memang betul korang berlima.
Boboiboy: Gambar di belakang Poteglif tu menunjukkan kitorang?
Miwa: Aku rasa ya. Yang berdiri atas planet tu bermakna dia mempunyai kuasa Element. Yang ada gambar naga dan bulan tu bermakna kuasa yang menggambarkan kegelapan.
Fang: Kuasa bayang.
Miwa: Gambar seseorang terapung dengan benda sekeliling menunjukkan....
Yaya: Graviti.
Miwa: Gambar jam tu korang tahu kan?
Ying: Kuasa aku.
Miwa: Dan gambar yang terakhir,dia ada garisan pada badan dia. Itu menunjukkan Gopal.
Gopal: Aku?
Boboiboy: Kenapa Gopal?
Miwa: Sebab dia boleh mengawal molekul. Dan untuk pengetahuan korang,kuasa ni merupakan kiasa yang kami semua inginkan.
K.Kaizo: Sebab apa?
Miwa: Planet Buster.
Boboiboy: Planet Buster?
L.Tarung: Planet Buster bermaksud individu dengan keupayaan untuk menghancurkan planet seorang diri.
Borara: Aku ni kira Planet Buster jugak kan?
Ejojo: Sebab kuasa kau,ya.
Miwa: Tapi....
Semua: Hm?
Miwa: Tak bermakna korang cukup kuat. Di tempat saya,ada beberapa individu yang menjadi pengawal untuk pemimpin kami.
Amato: Maksud kamu?
Miwa: Mereka merupakan pengawal kepada R.Flenx dan mereka semua Planet Buster. Semua sekali ada dalam 10.
K.Vargoba: Heh,10 saja?
Miwa: Jangan cakap macam tu. Korang belum jumpa mereka lagi.
Boboiboy: Tapi,mengikut ramalan tu, 'bintang' yang dia maksudkan adalah kami. Kenapa?
Miwa: Aku tak tahu. Tapi,aku tahu satu perkara. Korang semua tak gunakan kuasa korang dengan betul.
Mereka semua ada tanda tanya atas kepala mereka termasuk L.Tarung.
K.Kaizo: Apa maksud kamu?
Miwa: Saya tak tahu apa-apa selain itu. Kalau nak tahu lebih lanjut,tanya jiran saya.
Felix: Itu merbahaya.
Miwa: Tapi berbaloi kan?
Amato: Kamu bergurau kan?
Boboiboy: Siapa jiran kau?
Miwa: Kau kenal dia. Musuh kau.
Boboiboy berfikir sejenak. Musuh dia banyak jadi dia tak ingat.
YOU ARE READING
BOBOIBOY: ARK DIMENSION
FantasyBoboiboy dan rakan dipanggil ke galaksi untuk misi terbesar dalam hidup mereka K.Kokoci: Kamu semua kena selamatkan dimensi kita! Musuh dan sahabat lama turut dipanggil untuk menyelamatkan dunia. L.Tarung: Mereka adalah sekutu kita. Musuh lama kini...