Boboiboy memerhatikan skrin komputer.
Boboiboy: Hei....
Gigirgirl: Ya?
Boboiboy: Kita nak buat apa ni?
Kapal mereka dikelilingi ribuan kapal lain yang lebih kecil.
Gigirgirl: Aku ada idea.
Gigirgirl mengeluarkan meriam kapal dan.....
BOOM!! Berlakulah pemusnahan kapal secara besar-besaran sebab meriam kapal mereka.
Gigirgirl: Yahoo!
Boboiboy: Aku simpati dengan mereka.
Mereka meneruskan perjalanan ke Planetbot,power sphere gergasi. Tapi mereka asyik diekori oleh kapal lain. Mungkin kapal musuh sebab ada lambang ular emas yang nampak sama dengan pemburu di planet Junkberg.
SKIP TIME
Mereka berdua berada di planet pelancongan untuk mengumpul maklumat dan untuk mencari makanan. Dah 1 bulan berlalu tapi mereka masih okey walaupun tidak makan. Mereka berjalan di sekitar bandar.
Boboiboy: Meriah juga bandar ni.
Gigirgirl: Mungkin ada majlis yang berlangsung atau sambutan perayaan ke.
Mereka berdua tiba di perpustakaan bandar dan terus ke rak buku. Mereka menghabiskan berjam dalam perpustakaan tersebut.
Boboiboy: Buku ni ada sambungan tak?
Gigirgirl: Hmm~ Hmm~ Hmm~
Setelah selesai membaca,mereka berjalan keluar dari perpustakaan tersebut dan disapa dengan puluhan alien memegang senjata api dan dihalakan ke arah mereka.
Gigirgirl: Apa ni?
Seorang lelaki berbadan sasa dan ada parut ular emas di bahunya dan memakai topeng.
Boboiboy: Hm?
Boboiboy perasan yang maklumat tentang dia muncul di hadapannya seperti skrin. Malah,tahap kekuatan, tahap bahaya dan sebagainya juga muncul.
NAME=ROX
TITLE=HEAD OF GOLDEN SNAKE
STRENGHT=NORMALBoboiboy: Ini...
Gigirgirl: Ini ability untuk melihat status. Macam pengesan.
Rox berjalan menghampiri mereka.
Rox: Korang ke?
Gigirgirl: Apa dia?
Rox: Jangan buat bodoh! Korang yang serang orang aku di planet Junkberg??!
Gigirgirl: Boleh kata macam tu.
Rox: Ha!
Rox menghalakan senjatanya kepada Boboiboy dan Gigirgirl.
Rox: Korang kena bayar ganti rugi!
Boboiboy: Berapa?
Rox: Sorang 3 juta lah! Hahahahaha!
Semua pengikut Rox tergelak sekali. Boboiboy dan Gigirgirl berpandangan sesama sendiri.
Gigirgirl: Jadi.......nak lawan?
Boboiboy: Tunggu.
Rox: Ha,mana duit?! Bak sini!!
Gigirgirl hanya senyum. Boboiboy hanya diam memandang Rox. Gigirgirl berdiri di hadapan Rox dan terus tampar mukanya sampai menghempas tanah,menyebabkan kerosakan yang besar. Pengikut Rox semua terkaku dan jawdrop memandang bos mereka kalah dengan sekali tampar.
YOU ARE READING
BOBOIBOY: ARK DIMENSION
FantastikBoboiboy dan rakan dipanggil ke galaksi untuk misi terbesar dalam hidup mereka K.Kokoci: Kamu semua kena selamatkan dimensi kita! Musuh dan sahabat lama turut dipanggil untuk menyelamatkan dunia. L.Tarung: Mereka adalah sekutu kita. Musuh lama kini...