Sekarang,mereka semua sedang berlatih di satu tempat khas untuk mereka. Arena digunakan untuk melatih mereka yang berpangkat askar sehingga komander. Tempat yang mereka berada sekarang ialah Great Pit,dewan latihan untuk mereka yang berpangkat laksamana dan ke atas.
Mereka diberi kebebasan untuk berada di situ bila-bila masa. Mereka berlatih ikut kesesuaian sendiri. Adudu angkat berat 1 tan,Borara dia angkat 1 tan setengah dan Ejojo dia berlatih menumbuk dengan patung besi.
Adudu: Ergh....ergh....
Borara: Satu tan je ke?
Adudu: Kau tengok lanun tu.
K.Vargoba sedang squat sambil angkat kontena seberat 3 tan setengah.
Adudu: Kuat lagi dari kau.
Borara: Diamlah.
Ejojo: Aku rasa kita ni boleh kata hebatlah jugak. Tengok otot aku.
Ejojo menonjolkan ototnya yang sedang naik. Borara dan Adudu hanya buat muka dua puluh sen.
K.Vargoba: Apa yang korang bising-bising tu?
Adudu: Ejojo ni ha. Dia tayang otot dia pulak.
K.Vargoba: *tunjuk*
A,B,J: *tengok*
Boboiboy dan yang lain berlatih lagi ganas. Mereka berlatih dengan peralatan yang....nampak macam tak masuk akal.
Boboiboy tekan tubi. Tangan kanan tahan manakala tangan kirinya letak di belakang. Di belakangnya ada beberapa kontena dengan berat 100 TAN. Gopal pula dia berlatih menembak dalam keadaan terbalik di atas tilam air yang tak stabil. Ying berlari dengan bola besi gergasi dirantai pada kakinya,Yaya squat dengan mengangkat kapal di belakangnya dan Fang buat latihan pedang dengan menggunakan besi seberat 12 tan dua belah tangan.
K.Vargoba: Mereka tak kecoh pun.
Sementara itu,L.Tarung berada di planet Volkania untuk berendam. Dia terjun ke dalam magma gunung berapi dan berenang macam takde apa.
L.Tarung: Ini sungguh selesa.
Berbalik ke stesen,Felix dan Amato berbincang tentang sesuatu.
Felix: Kau yakin?
Amato: Ya. Masukkan mereka ke dalam satu kumpulan.
Felix: Kau serius? Miwa dan yang lain? Even K.Kaizo?
Amato: Ya. Sebab aku boleh nampak mereka menjadi satu kumpulan yang tak boleh dikalahkan.
Felix: Tapi diorang ramai. Kau pasti ke yang ini akan menjadi?
Amato: Kenapa?
Felix menunjukkan laporan tentang latihan Boboiboy dan yang lain.
Felix: Ini semua laporan tentang latihan mereka beberapa hari ni.
Amato membaca semua laporan tu.
Felix: Kalau nak ikutkan,setiap satu mereka berpotensi untuk memegang jawatan komander,malah general macam kita.
Amato: Aku tahu yang diorang kuat tapi....sampai macam ni,memang luar biasa.
Felix: Anak kau dan kawannya, mereka merupakan bintang yang dicari puak Flenx. Kau rasa diorang nak terima projek ni ke?
Amato: Itu......aku akan bincang dengan mereka nanti.
SKIP TIME
Mereka dah habis berlatih jadi mereka berehat sementara.
Boboiboy: Fuh...penat.
Fang: Aku pun. Dah lama tak penat macam ni.
Adudu: Aku rasa korang berlatih macam mana pun tetap penat.
YOU ARE READING
BOBOIBOY: ARK DIMENSION
FantasyBoboiboy dan rakan dipanggil ke galaksi untuk misi terbesar dalam hidup mereka K.Kokoci: Kamu semua kena selamatkan dimensi kita! Musuh dan sahabat lama turut dipanggil untuk menyelamatkan dunia. L.Tarung: Mereka adalah sekutu kita. Musuh lama kini...