35#:RAIDING PARTY

243 25 0
                                    

Keesokannya K.Vargoba and co. berada dalam perjalanan ke planet di mana Yamato berada. Dan semasa mereka dalam perjalanan,Carl tunjukkan rakaman video yang dia dapat daripada Aliya. Mereka semua tak terkata melihat bagaimana Boboiboy dan Gigirgirl dijadikan bahan uji kaji.

Yaya: Tak...mungkin...

Borara dan Adudu diam menahan geram. Ejojo hanya melihat rakaman dengan diam.

Fang: Ini ahli keluarga dia? Mengarut!

Gopal: Walaupun aku penakut,aku sokong kau!!

Ying: Dasar orang tua tak guna!!

K.Vargoba diam memerhati video tersebut.

Gopal: Mana Miwa dan yang lain?

K.Vargoba: Mereka ada kat atas.

Di bahagian atas kapal,kelihatan Miwa,Haru,Shizu dan Daniel duduk atas dek memerhatikan angkasa lepas. Muka mereka nampak tenang tapi mata mereka nampak bersinar.

Gopal naik ke atas dek untuk memanggil mereka ke bilik kawalan.

Gopal: Korang...

Mereka semua memandang Gopal.

Gopal: Kita kena ke bilik kawalan.

Mereka diam je. Tapi mereka tetap turun ke bawah. Sebelum mereka ke bilik kawalan,Gopal berkata

Gopal: Korang risau pasal abang dan kakak korang?

Mereka terkejut.

Miwa: Macam mana-

Gopal: Saya tahu sebab kamu semua takkan berhenti risau tentang mereka berdua. Dan saya terdengar korang cakap pasal tu dengan K.Vargoba tadi.

Daniel: Sigh~ Ya. Nampaknya kami tak boleh simpan rahsia lagi.

Shizu: Memang betul,kami ni memang adik mereka.

Gopal: Jadi,yang pasal Pillar tu betul ke tak?

Miwa: Betul jugak.

Gopal: Macam mana tu?

Daniel: Sebab kami tak tahu nak buat apa,kami pergi dimensi mereka dan main dengan mereka kejap.

Gopal: Ohh. Okey.

Mereka pun berjalan ke bilik kawalan. Semasa mereka ke sana, Gopal seolah-olah dapat mengetahui ada yang tak kena dengan cerita mereka.

Gopal: Macam mana mereka boleh ke dimensi Flenx dan balik ke sini? Ada yang tak kena.

SKIP TIME

K.Vargoba: Baiklah. Dengar.

Mereka berada di bilik kawalan, berbincang tentang apa nak buat.

K.Vargoba: Kamu semua dah tahu apa nak buat nanti. Kita akan serbu mereka dan rampas balik Boboiboy dan Gigirgirl.

Yaya; Tapi macam mana? Kuasa dia tu membingungkan.

Daniel: Macam mana kalau saya kata ia bukan kuasa sebenarnya?

Semua orang tengok Daniel.

Daniel: Berdasarkan apa yang kami alami,kuasa dia bukan kuasa Elemental atau graviti atau apa-apa.

Borara: Dah tu?

Shizu: Ia merupakan ability untuk meniru dan menggunakan kuasa yang dia pernah lihat dan yang dia pernah tahu.

Ejojo: Oi,tak OP sangat ke dia kalau macam tu?

Daniel: Entah. Tapi kalau dia mampu gunakannya,mungkin.....

BOBOIBOY: ARK DIMENSIONWhere stories live. Discover now